#1 Skrevet Mai 11, 2009 (endret) Hei Stod stille på tomgang etter litt kjøring, og etter litt så stoppa plutselig motoren: klø : Motortemp var tett oppi 100*C. Vannslangen fra motoren til radiatoren var hard. Når jeg skulle kjøre igjen så rista litt i bilen og hadde veldig rar tomgang på motoren. under kjøring virker det som ikke alt er med på tenninga: gråter : Er det noen som har no ide hva dette kan være Dette er en 2,2T 20V AAN 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 11, 2009 Termostat som ikke åpner kanskje..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 11, 2009 toppakning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 12, 2009 Coil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 12, 2009 Er nok enig med Mads her, typisk problem på coiler..Om det er orginale.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 12, 2009 Termostat er ny. men har også et problem med at den elektriske vifta ikke starter. men jeg kan jo prøve en annen coilrekke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 12, 2009 Problem løst det var den ene coilen til 4sylinderen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 12, 2009 samme coil jeg hadde feil på bra du fikk orden på bilen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 12, 2009 Godt at det løste seg=) Det er en god følelse=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 12, 2009 Problem løst det var den ene coilen til 4sylinderen Nice ^^, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 13, 2009 Hvordan finner man ut hvilken eller hvilke coiler som er gåen? Måler man eller no? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 13, 2009 Enkleste er: Når bilen går på tomgang (og fusker) ta ut kontakten på dyse 1. hør om gangen endrer seg. om ikke, forsett 2-5. Om du tar ut en dyse kontakt og gangen ikke endrer seg så har du synderen. Men, det kan også være tenningsmodulen(e) (også kalt POS) som er synderern. Før du går til innkjøp av ny coil, bytt om tenningsmodulen og så om feilen flytter seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 13, 2009 Enkleste er:Når bilen går på tomgang (og fusker) ta ut kontakten på dyse 1. hør om gangen endrer seg. om ikke, forsett 2-5. Om du tar ut en dyse kontakt og gangen ikke endrer seg så har du synderen. Men, det kan også være tenningsmodulen(e) (også kalt POS) som er synderern. Før du går til innkjøp av ny coil, bytt om tenningsmodulen og så om feilen flytter seg. Okay.. min går normalt helt til den får litt motstand.. da virker det som om den går på 4 bare.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 14, 2009 sånn var min i starten når dette skjedde.. starta motoren og alt hørtes bra ut helt til jeg skulle begynne å rygge, men dette var bare et engangs tilfelle at den hørtes bra ut på tomgang. Men skulle jo tro de coilane er laget av gull til den prisen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...