Anbefalte innlegg

Hei

 

Stod stille på tomgang etter litt kjøring, og etter litt så stoppa plutselig motoren: klø : Motortemp var tett oppi 100*C. Vannslangen fra motoren til radiatoren var hard. Når jeg skulle kjøre igjen så rista litt i bilen og hadde veldig rar tomgang på motoren. under kjøring virker det som ikke alt er med på tenninga: gråter :

Er det noen som har no ide hva dette kan være :confused: Dette er en 2,2T 20V AAN

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Termostat som ikke åpner kanskje..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

toppakning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok enig med Mads her, typisk problem på coiler..Om det er orginale..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Termostat er ny. men har også et problem med at den elektriske vifta ikke starter. men jeg kan jo prøve en annen coilrekke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem løst :D det var den ene coilen til 4sylinderen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme coil jeg hadde feil på:P bra du fikk orden på bilen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt at det løste seg=) Det er en god følelse=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem løst :D det var den ene coilen til 4sylinderen

 

Nice ^^,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan finner man ut hvilken eller hvilke coiler som er gåen? Måler man eller no?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkleste er:

Når bilen går på tomgang (og fusker)

 

ta ut kontakten på dyse 1. hør om gangen endrer seg.

om ikke, forsett 2-5.

 

Om du tar ut en dyse kontakt og gangen ikke endrer seg så har du synderen.

 

Men, det kan også være tenningsmodulen(e) (også kalt POS) som er synderern.

Før du går til innkjøp av ny coil, bytt om tenningsmodulen og så om feilen flytter seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkleste er:

Når bilen går på tomgang (og fusker)

 

ta ut kontakten på dyse 1. hør om gangen endrer seg.

om ikke, forsett 2-5.

 

Om du tar ut en dyse kontakt og gangen ikke endrer seg så har du synderen.

 

Men, det kan også være tenningsmodulen(e) (også kalt POS) som er synderern.

Før du går til innkjøp av ny coil, bytt om tenningsmodulen og så om feilen flytter seg.

 

Okay.. min går normalt helt til den får litt motstand.. da virker det som om den går på 4 bare..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn var min i starten når dette skjedde.. starta motoren og alt hørtes bra ut helt til jeg skulle begynne å rygge, men dette var bare et engangs tilfelle at den hørtes bra ut på tomgang. Men skulle jo tro de coilane er laget av gull til den prisen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.