ladetrykk problem 92 s4 aan

Anbefalte innlegg

hei

 

har et stort problem med å finne feilen etter å ha satt i ny turbo,manifold og dyser. turboen lader ca 1,7 bar(på analog trykkmåler) men får ikke den effekten jeg skal ha. tuboen kommer heller ikke før ca 4500 rpm noe som jeg syntes er noe sent.

 

oppsettet består av Garrett 3071 turbo, RS2 replica dyser og Rs2 manifold og 1,9 WG fjær, Vmap og program fra 034(vmap og chipper satt in av simco). alt handlet hos 034. kjører med orginal bensinpumpe og DP. har også n75 tilkoblet.

 

har trykktestet slanger fra turbo til innsug uten å funnet noen lekasjer, byttet lambda, byttet N75. Kan ikke kjenne noen eksolekasjer på tomgang eller se noe antydning til dette. Plugger er noe slitt og blir byttet i morgen.kan det evt være tette katter? for liten DP? når den kommer på ca 4500 sparker det unna. men føler ikke det går noe vesentlig bedre en med orginal turbo.

 

er det noen som har noe å tilføye på feilsøkingslisten? alle råd taes i mot med stor takk

 

mvh

 

Morten Aadland

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nye tennplugger er på plass. merket den gikk litt bedre på tomgang, men fortsatt føles det som den vil på 3500 men får det liksom ikke helt til før 4500.

 

hvis noen har noen inspill så fyr løs

 

mvh Morten Aadland

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

orginal downpipe er jo en skikkelig flaskehals. den må byttes skal man gå noe over den effekten org turbo klarer å blåse ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

orginal downpipe er jo en skikkelig flaskehals. den må byttes skal man gå noe over den effekten org turbo klarer å blåse ut
Orginal DP er jo 2.5", og det skal holde lenge med et slikt oppsett. Regner med du ikke er over 400hk uansett?

Har du orginal eksos ellers, så anbefaler jeg deg 2.5" effektanlegg. Enten nytt fra Ferrita f.eks, eller du kan sveise selv med 2 effektlyddempere og 2.5" rør.

 

Prøvd Diagnose?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginal DP er jo 2.5", og det skal holde lenge med et slikt oppsett. Regner med du ikke er over 400hk uansett?

Har du orginal eksos ellers, så anbefaler jeg deg 2.5" effektanlegg. Enten nytt fra Ferrita f.eks, eller du kan sveise selv med 2 effektlyddempere og 2.5" rør.

 

Prøvd Diagnose?

 

Nå er det ikke dp`en i seg selv som er problemet, det er i delingen som går ut til kattane som er drepende for eksosen når man nærmer seg en grei effekt. Og når man kjører orginale katter også som muligens er tette/defekte så blir ikke saken bedre.

Fattern kjøpte seg et catback simons rustfritt anlegg på S4`en sin i 3" med to lyd dempere.

Han fikk også tak i 3" dp,fjernet katteneog fikk satt isammens med catback systemet. Det finnes IKKE resonans av det anlegget. Anlegget kostet rundt 4500kr.+ Dp på 1300. GO FOR IT.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan svare siden jeg har vært litt med på dette:) Vi kjørte diagnose, fikk feil på lamda pluss en del andre ting som ble slettet. Men lamda feil kom tilbake. Prøvde en annen lamda uten noe bedre resultat. Fikk ikke slettet feilkode etter ny lamda. Kan det ha et sånt utfall som dette?

Siden det er orginal eksos, utenom bakerste potte er det jo en flaskehals. Men syns det er merkelig at trykket peaker 1,6-1,7 og går ikke noe særlig bedre enn før med MTM chip. Når ladetrykket først kommer.. Kan det være noe med chippene fra 034?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan svare siden jeg har vært litt med på dette:) Vi kjørte diagnose, fikk feil på lamda pluss en del andre ting som ble slettet. Men lamda feil kom tilbake. Prøvde en annen lamda uten noe bedre resultat. Fikk ikke slettet feilkode etter ny lamda. Kan det ha et sånt utfall som dette?

Siden det er orginal eksos, utenom bakerste potte er det jo en flaskehals. Men syns det er merkelig at trykket peaker 1,6-1,7 og går ikke noe særlig bedre enn før med MTM chip. Når ladetrykket først kommer.. Kan det være noe med chippene fra 034?

 

Vist den lader 1.6-1.7 bar med en 3071 så bør den flytte bra på seg iforhold til en ordinær MTM chip.

uansett om du ikke har program( la oss si at du har av en eller anna grunn fått feil chipper) til det eller ei. Den skal gå godt uansett, selv om den absolutt ikke har den blandinga den skal ha.Muligens litt fusking også.

Første pri når man trimmer (synest JEG da ivertfall;) er å smikke på en Breibandslamda. billig sikkerhet.

Du seier ingen ting om bilen fusker? vist jeg ikke har oversett noe her da:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen fusker ikke. går fint på tomgang, motoren går gjevnt på turtall også, men når den treffer 3500 hører jeg at turbo begynner å spoole opp. Mye lyd fra turbo (suselyd) men nesten ingen drag. Når den kommer opp på ca 4500 virker det greit og gjevnt drag opp til 7000. det virker også som om motor gir mindre effekt når den blir skikkelig varm. (dette kan muligens skyldes at varmeskjold ikke er montert mot luftfilter ennå siden dette trenger litt modifikasjon for å få på plass?)

 

Lc-1fra innovate er på vei. regner med å ha den på plass om en 4-5 dager

 

Mvh

 

Morten Aadland

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant 4 skruer på kompressor hus som var skrudd over gjenger. ikke spør hvordan eller hvorfor :o

 

må ha vært en trykk lekasje der. tok en rask prøvetur og trykket kom på ca 3 700, venter med en hardere prøvetur til Lambda og WG fjær er kommet.

 

tusen takk for all hjelp og en ekstra takk til Gisle for skruhjelp og til Andreas Karlsen for lån av fjær

 

skal gi en skikkelig oppdatering når lanbda og fjær er på plass

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det ikke dp`en i seg selv som er problemet, det er i delingen som går ut til kattane som er drepende for eksosen når man nærmer seg en grei effekt. Og når man kjører orginale katter også som muligens er tette/defekte så blir ikke saken bedre.

Fattern kjøpte seg et catback simons rustfritt anlegg på S4`en sin i 3" med to lyd dempere.

Han fikk også tak i 3" dp,fjernet katteneog fikk satt isammens med catback systemet. Det finnes IKKE resonans av det anlegget. Anlegget kostet rundt 4500kr.+ Dp på 1300. GO FOR IT.

Hvor får du en 3" DP til 1300,-???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant 4 skruer på kompressor hus som var skrudd over gjenger. ikke spør hvordan eller hvorfor :o

 

må ha vært en trykk lekasje der. tok en rask prøvetur og trykket kom på ca 3 700, venter med en hardere prøvetur til Lambda og WG fjær er kommet.

 

tusen takk for all hjelp og en ekstra takk til Gisle for skruhjelp og til Andreas Karlsen for lån av fjær

 

skal gi en skikkelig oppdatering når lanbda og fjær er på plass

 

Bare kjekt det :) Skal bli gøy når alt virker som det skal: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er desverre nødt å ta opp igjen denne. etter samtaler med 034 mente de at rs2 dysene var for små, fikk bestilt grønne 440cc dyser og ny programvare for å være sikker på at jeg hadde riktig chip. Nå er det litt fjusking mellom 3000-5500 men kommer som en kule på 5500 og oppover (mye bedre enn den gikk tidligere) regner med at den skal dra omrent det samme fra en ca 3800 i 3gir? turboXs ventil er kommet men ikke montert, er litt redd for å begynne å justere turbotrykke uten afr måler. fikk lc-1 måleren men er på vei tilbake til usa for service. 1,9 wg fjær er på plass. har lest litt rundt på forumet men kan ikke finne noe som jeg ikke har prøvd, turbotrykk peaker på 1,7, kan det være LMM eller N75 som har sagt godnatt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du må få på den Turbo xs ventilen i stedenfor N75 jeg. Men spørs jo hvor skummelt det er å leke seg med den før du har fått tilbake bredbåndslamda og montert den. Finnes det noen grunninnstillinger? Klør vel litt i høyrefoten etter at det virker skikkelig nå...:evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde tubo xs'en i dag. ladet tidligere når jeg satt den ned til 1 bar. når jeg satt den oppigjen var det noe fjusking i tillegg. men når jeg tenker meg om så kjører jeg fremdeles med fjær som er beregnet til chippet bil på orginal turbo i forge07 ventilen. kan det være denne som tar fra meg nattesøvnen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må nok oppgradere pumpen og bensinrykksregulatoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel fungere med orginal regulator 4 bar for AAN, disse 034 settene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

merkelig, dette er klippet ut fra pakken deres med GT2871r- er ikke den mindre då?

 

After months of code cracking and dyno tuning, we're proud to announce our GT2871R Stage I chip tuning package.

 

 

Suitable for all AAN, ADU and ABY code coil-on-plug I5 20v turbos, requires 3.0 BAR Map sensor and 440cc injectors, included in the kit. Requires a 5.0 BAR fuel pressure regulator and stock MAF in all applications. For advertised results, we also recommend the RS2 exhaust manifold and 3" DP and free flowing exhaust.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja! Stemmer det. Men på 3071 kittet står det 4 bar regulator.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant igjen denne gamle tråden uten oppdatering. Etter at katalysatorene ble tømt, var det skikkelig fart på sakene ;) Så her var det blokkering i eksosen som gjorde at det ikke gikk som det skulle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant igjen denne gamle tråden uten oppdatering. Etter at katalysatorene ble tømt, var det skikkelig fart på sakene ;) Så her var det blokkering i eksosen som gjorde at det ikke gikk som det skulle.

 

i told you so :)

 

Kattene kan lage MYE trøbbel :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.