Hvordan få ned CO? audi coupe

Anbefalte innlegg

Da har bilen vært på eu-kontroll, og CO var for høy.

CO>0.5% på tomgang. Skal vell være under 0.3%

CO>0.3% på forhøyet tomgang. Skal vell være under 0.2%

Står også at lamdaverdien er utenfor 1+/-0.03 eller utenfor fabrikantens verdiområde.

Bilen har per dags dato ikke katalysator. Hvordan kan jeg få ned CO uten og måtte gå til innkjøp av kat?

Er en 2.3q det er snakk om her.

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha ca 5-10 liter igjen på tanken, fylle 10 liter E85, ta co2 test, og etter testen bare fyll helt fult med bensin.

Takk for sist forresten:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt olje rett før du måler, det pleier å gjøre jobben.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha ca 5-10 liter igjen på tanken, fylle 10 liter E85, ta co2 test, og etter testen bare fyll helt fult med bensin.

Takk for sist forresten:D

:glad: Dette løser problemet. 50-50 bensin og E85. E85 gir ikke CO så da synker verdiene dine på målingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke har tilgang på E85:

-Skift olje

-Skift luftfilter (ikke konfilter!)

-Bytt til varmere plugger

-Juster opp tomgangen litt

-Fyll 98 Oktan

-Juster blandinga litt mager ( for mager gir feil NOX og HC)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

E85 har dem i ålesund, så er jo bare og ta etterkontrollen der. Statoil på Moa har E85.

Jeg kjørte min s6 på 95% E85 og det gikk helt fint, men ga bilen aldri da, litt vanskligere og starte var eneste, 50/50 blanding går helt gull.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal bytte lamba tenkte jeg. hvor er det best og billigst og kjøpe den? hvilken pris ligger de på egentlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekonomen kjøpte jeg hos. Kosta i overkant av 1k. Bosch-del.

Kan også kjøpe hos biltema vesentlig billigere mener jeg, men da må du skjøte på ledningene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mekonomen er greit. har endel rabatter der ;) skal på runde og sjekke opp pris på deler!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vis ikke har biltema billige race kat'r og. eg kutta ut og sveisa inn en sånn en i s4'n min å da gjekk den glatt gjennom eu kontrollen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.