Bytte støtdemper '91 100 C4

Anbefalte innlegg

Noen her kan sikkert svare meg på om det går ann å bytte støtdemperen på en '91 100 C4 uten å ta av hele fjærbenet?

Haynes boka sier "Beroende på konstruktionen av de främre fjäderbenen går det att byta ut stötdämparan på följande sett, uten att ta bort fjäderbenen från bilen", men ingenting om hva det krever av konstruksjonen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger kun det som Ben Olsen her over skriver, ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det andre verktøyet som ble sagt at du ikke trenger kan likevel være veldig greit å bruke dersom du har originale dempere. Mener det var slike kopper. Tror det var bak dem skulle brukes? Husker værtfall at jobben kunne vært mye lettere med disse koppene for å løsne demperen bak. Veldig lett å runde dem hvis du ikke bruker korrekt verktøy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar folkens. De andre jeg linket til koster den enorme sum av 95,- så kan like gjerne dra med de i samme slengen. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg garanterer ikke at det er riktig sort, men sikkert noen som kan bekrefte det :)

Gullfisksyndrom på g :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at når du bytter på denne måten bør du ta en forstillingskontroll etterpå. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at når du bytter på denne måten bør du ta en forstillingskontroll etterpå. :)

Ja, det er klart. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.