Dårlig reverssperre på RS2 / 01E. Hva må byttes?

Anbefalte innlegg

Den reverssperra på girspaken min er dårlig så tenkte å bytte ut slitte deler. Hva må jeg bytte? Spaken sperrer ikke, så det er litt kronglete å finene revers og 1.gir.

 

Det er org.deler som står på bilen - ikke shortshift.

 

Legger ved sprengskisse. Er det disse sliteputene nr 5? Noen som veit?

gear.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bytte nr 12 og nr 4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger du virkelig bytte hele girspaken for å fikse et par foringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke shortshift å få tak i da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På shortshift må man fjerne denne sperra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger egentlig ingen shortshift, syns gira er veldig tight og presis bortsett fra at denne sperra mangler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På shortshift må man fjerne denne sperra

 

Det stemmer vel ikke helt vel? Begge shortshift-kita fra 034 kan ordnes med lock out.

 

Trenger egentlig ingen shortshift, syns gira er veldig tight og presis bortsett fra at denne sperra mangler.

 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg pelt det opp og lagd til nye plastikkforinger for lock out av revers

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer vel ikke helt vel? Begge shortshift-kita fra 034 kan ordnes med lock out.

 

 

 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg pelt det opp og lagd til nye plastikkforinger for lock out av revers

 

Det er jo greit nok, men det er jo det jeg lurer på - hvilken av delene er det jeg trenger å bytte? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo greit nok, men det er jo det jeg lurer på - hvilken av delene er det jeg trenger å bytte? :)

 

Har desverre ikke noe bra bilde av det, men du ser det antageligvis ganske fort om du prøver å bevege spaken som om du skulle satt bilen i revers ;)

 

Men hvert fall, det er en foring som står under del 4, kunne nesten trodd foringa var del 5, men ikke sikker.

Og så er det en del som går mott denne... slik at du må presse spaken ned for at den skal gå under foringa som sitter i del-4 .... bra forklart? : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har desverre ikke noe bra bilde av det, men du ser det antageligvis ganske fort om du prøver å bevege spaken som om du skulle satt bilen i revers ;)

 

Men hvert fall, det er en foring som står under del 4, kunne nesten trodd foringa var del 5, men ikke sikker.

Og så er det en del som går mott denne... slik at du må presse spaken ned for at den skal gå under foringa som sitter i del-4 .... bra forklart? : smil :

 

Skal ta en titt på det i kveld, forklaringa var grei den :) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt må du nok kjøpe hele dritten for å få det nytt i allefall. Så klart kan man mekke dette enkelt selv, er jo ikke akkurat nano teknologi :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett litt på det nå, og det viste seg at en eller annen luring hadde snudd hele greia feil vei, så da var det jo en enkel og billig løsning på det hele :) Blei plutselig endel bedre ja....

 

Det er som Frank sier nr 12 og 4 som den reverssperra består av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.