Få penger for skade på forsikring, utbedre skade selv?

Anbefalte innlegg

Hei

Ble for en stund siden påkjørt av en buss, skaden ble begrenset til framskjermen og muligens litt på leppa framme. (Audi A6 2000 mod). Dette er jo en bil hvor det er temmelig kurant å få tak i gode deler til, men hvordan er reglene på dette egentlig?

Kan man få pengene for hva Møller takserer skaden til rett i hånda, for så å fikse alt selv?

Annen ting, er det ikke litt tricky å bytte framskjerm selv? Har hørt det er noe med justeringer eller no slikt.. Framleppa er jo smal sak, men er skjermen jeg er skeptisk til..

Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger Spaltemål på ELSA, om du spør fint så kan det jo hende du får en utskrift av de. Med litt oppfinsomhet når det kommer til måling bør det gå fint å få til på egenhånd:)

Er egentlig noen føleblad i forskjellige tykkelser som skal brukes, men går fint med skyvelær f.eks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ok.. Men selve monteringen, er det mye kjas egentlig? Hadde jo vært deilig å bare levert bilen inn og fått dem til å gjøre det da.. Så kan jeg vel få utbetalt pengene for leppa og det det ville kostet og montert den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ok.. Men selve monteringen, er det mye kjas egentlig? Hadde jo vært deilig å bare levert bilen inn og fått dem til å gjøre det da.. Så kan jeg vel få utbetalt pengene for leppa og det det ville kostet og montert den?

Må av med fangeren og innerskjermen. så sitter det et par skruer i døråpningen som kan være litt styr å komme til. Har du kanallister må denne løses i framkant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Ble for en stund siden påkjørt av en buss, skaden ble begrenset til framskjermen og muligens litt på leppa framme. (Audi A6 2000 mod). Dette er jo en bil hvor det er temmelig kurant å få tak i gode deler til, men hvordan er reglene på dette egentlig?

Kan man få pengene for hva Møller takserer skaden til rett i hånda, for så å fikse alt selv?

Annen ting, er det ikke litt tricky å bytte framskjerm selv? Har hørt det er noe med justeringer eller no slikt.. Framleppa er jo smal sak, men er skjermen jeg er skeptisk til..

Fredrik

Du kan velge å få penger ja,men dem trekker fra mva og arbeid. Hvis du har lån med pant i bilen så kan du ikke gjøre det. Da pantehaver krever at bilen blir reparert ved verksted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, så man får altså ikke arbeidspengene utbetalt.. Hmm, da tar jeg nok bare alt på verksted tror jeg..

Kan man f.eks "legge" til noe? At man vil ha lakkert frontleppe ny, istedet for den ulakkerte som stod fra før?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, så man får altså ikke arbeidspengene utbetalt.. Hmm, da tar jeg nok bare alt på verksted tror jeg..

Kan man f.eks "legge" til noe? At man vil ha lakkert frontleppe ny, istedet for den ulakkerte som stod fra før?

Hvis du er på "godfot" med verkstedet så klarer dem sikker å trikse til det;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjør de nok garantert, mot noen kroner ekstra.. Når de først skal lakkere noe, så er det fort gjort å lakkere noen andre deler i samme farge! Husk å ta kontakt i litt god tid på forhånd, så de tar hensyn til tidsbruk ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, skal jo på taksering på tirsdag om en uke, så da får jeg nevne det for dem..

Forresten, den skjermen.. Den er kun bulket helt nederst, dvs. en 25x5 cm stor bulk (ca), retter de denne ut og lakkerer, eller setter de på ny skjerm? Trodde sistnevnte nemlig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vist bulken er 25cm lang og 5cm høg og ca 1-3 cm jup ville eg tru att dei bytter den litt vanskelig å seie uten å sjå bilde, men regelen er som regel att blir det billigere å reparere enn delen koster, blir det gjort. Ang, lakkering i samband med skade så burde det ikkje vere noko problem og det er jo ein fordel for deg, da du sparer startiden som er på ca 1000.- på ein spoiler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde nesten bestillt inn øyelokk og fått dem lakkert i samme slengen da.. :P

Men takk for svar Robert.. Er vel egentlig ett fett om de setter på ny eller reparerer den som er, men vet at disse skjermene er utsatt for rust, så hadde vært kjekt om de hadde bytta den.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er din skyld, så trekker dem halvparten av arbeidspengene og momsen, men momsen kan du få utbetalt om du fremviser kvitering på at du har handlet deler/betalt for lakkering. Om det er motparten sin skyld kan du få hele taksten i lomma! Unntaket er om du har pant i bilen, da er det litt mere styr å få det i cash..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utvilsomt buss-sjåføren sin skyld. Jeg stod i ro i ett kryss og han kjørt inn i meg.. :P Enklere sak blir det vel strengt tatt ikke :)

Har ikke noe pant i bilen heller.. Den er betalt..

Men da vil det muligens lønne seg for meg å bare ta hele summen ut i cash for så å bestille time for det jeg vil ha gjort, så gjør jeg resten selv. Det er jo med forutsetning at jeg får arbeidspengene og utbetalt..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt, når det ikke er din feil så er det ikke ditt eget forsikringsselskap som betaler (som oftest om ikke begge parter har samme selskap) så da får du utbetalt alt. men dette kan saksbehandler i ditt forsikringsselskap fortelle alt om :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotte greier.. FÅr ta det med dem da :) Men supert å vite

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.