Bygge om Xenon lys til vanlige lys

Anbefalte innlegg

Akkurat ja. Har du fått noe stemplet inn i vognkortet på bilen også da kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for info. Er det manuell høydejustering på lysene også da slik som jeg har?

Så snart jeg hører fra Møller kommer jeg til å gi svar her på forumet.

Det

Er orginal xenon på nærlysene dette her pr code 8JG (hovedlampe med gassutladningspære)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det

Er orginal xenon på nærlysene dette her pr code 8JG (hovedlampe med gassutladningspære)

Takker takker!

Skal undersøke litt videre om hvordan jeg får godkjent dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingenting i vognkortet som tilsier at det er xenon eller ei. Så lenge det er originalt skal du ikke behøve å få dette godkjent. Ta en telefon til din lokale forhandler eller få Rudi til å fakse/maile over papirer på at dette er originalt og lever dette. Skal jo ikke gå ut over deg at du feilaktig blir henvist til biltilsynet for godkjenning ved teknisk kontroll.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PS: Venstre lykt slukker av og til. Hvis jeg slår på igjen med en gang blinker den voldsomt og slukker igjen.

Lar jeg den stå av en stund og deretter slår på fungerer det normalt igjen - enn så lenge...

Glemte forresten å kommentere dette. Har hatt samme problem på min gamle og der var det pæra som var gåen. Bytta pære og alt var bra igjen! For å forsikre deg om at det er pæra og ikke ballasten, kan du flytte om på pærene og se om feilen skifter side. Hvis det da blinker i høyre er det pæra som må skiftes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte forresten å kommentere dette. Har hatt samme problem på min gamle og der var det pæra som var gåen. Bytta pære og alt var bra igjen! For å forsikre deg om at det er pæra og ikke ballasten, kan du flytte om på pærene og se om feilen skifter side. Hvis det da blinker i høyre er det pæra som må skiftes.

Akkurat. Har du noen formening om hva en ny pære koster? Evt. hvor man kan få kjøpt disse for en overkommelig pris?

Mente forrige eier skiftet pærer i fjor sommer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får pærer på Biltema til rundt 500 kroner, men vet ikke hva levetiden på disse er. Originalt mener jeg å huske pærene kostet 1800,- pr stk eller noe sånt. Tom Are Andresen er en av flere her på forumet som forhandler rimeligere pærer. Jeg har et ettermonteringskit på Mondeo`n min som jeg har kjøpt av Tom Are og har hatt det på bilen i ca 1 år nå uten noe som helst tull. Bestilte også et slikt kit fra larsenimport.no ( også klubbmedlem ) til S2`n til bror min. Det har sitti på bilen i 2-3 år uten problemer. Så selvom det er rimeligere ser det ut til å være god kvalitet iallefall!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det

Rudi : Lurer på om du har godkjenningspapirene på disse og om du i såfall har mulighet til å maile / fakse disse over til meg?

Da blir jeg veldig takknemlig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rudi : Lurer på om du har godkjenningspapirene på disse og om du i såfall har mulighet til å maile / fakse disse over til meg?

Da blir jeg veldig takknemlig!

Jeg har ikke tilgang til det dessverre,jeg bare sjekket utstyret bilen var levert med i delekatalogen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er originalt på bilen, da skal du ikke trenge å godkjenne noe som helst.

Det du trenger er dokumentasjon på at bilen er levert med original xenon og typegodkjent med dette (det må vel Møller/Rudi kunne ordne?), ta dette papirene på BT og få slettet mangellappen din.

At du skal måtte ha time og godkjenning på noe som er originalt er på trynet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk mail fra Møller i går :

Hei,

Da kommer det i posten til deg en bekreftelse på fabrikklev. xenonlamper.

Dette var da hyggelig så nå gleder jeg meg til å vise frem papirene til Biltilsynet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

snakk om idiot purk, her ser vi hvor mye styr de kan lage til for en kar med å henge seg opp i sånt tull, de skulle fått hørt det selv, men de finner du jo ikke igjen, er vel opptatt med annet tull.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He-he. Ja, noe må jo de også ha å gjøre stakkar.

Men, jeg ser jo initialene til ham fra Biltilsynet så jeg kan jo alltids ringe ham tidlig en søndag morgen eller så...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk mail fra Møller i går :

Hei,

Da kommer det i posten til deg en bekreftelse på fabrikklev. xenonlamper.

Dette var da hyggelig så nå gleder jeg meg til å vise frem papirene til Biltilsynet!

Snakket med han på typegodkjenning på fredagen og han sa han skulle ordne det.... er jo utrolig at biltilsynet klarer dette her.... men er vel ikke førstegangen.

Er jo folk med impreza wrx sti som har fått mangellapp pga vingen og en på forumet fikk jo mangellapp på en RS4 pga at den var ombygget med "breiere" skjermer og en som fikk det samme på en rallye: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass ja. Merkelig at de skal ha så lite å henge seg opp i...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.