Hvordan vaske taktrekk og alcantara?

Anbefalte innlegg

Har en Golf V som trenger litt pleie, har akkurat fått den og tror kanskje den ikke har fått for masse pleie av forrige eier :D

 

Jeg ser at jeg må gå over taktrekket (er lys grått, og merker i dette kommer fortere enn jeg kan si "skittent") og få dette skinet.

 

Hvordan gjør jeg det? grønnsåpe og vanlig klut? : klø :

 

Og hvordan behandler jeg alcantara'en?

Skinnet (på sidene etc) er greit - de har fått en full runde med Autoglym cleaner samt conditioner, men det er delskinn med alcantara i midten. Aldri hatt dette før, så ingen anelse hvordan den skal behandles.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på taktreket kan du bruke turtlewax tekstil clean, den brukte jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker, tester den da :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dampvasker funker bra, men det koster litt mer da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke en dampvasker i taket være litt problematisk? Tenker på de airbag-ene som ligger i stolpene der etc :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chemical Guys Green Clean utblandet 1:9 (f.eks.), et par microfiberkluter, en litt stiv børste, sprayflaske med rent vann og en våtsuger, så har du en fin oppskrift for vask av taktrekk.

Ev. Chemical Guys Stain Extractor i stedet for green clean ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har undersøkt litt dette med Alcantara rens selv, og ved neste innkjøp av bilpleie produkter lander nok denne i handle lista.

 

SWISSVAX ALCANTARA CLEANER

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

CG Green Clean er fin om du får tak i denne, skal du ha det nå, er det vel lettere å få tak i meguiars carpet cleaner (husker ikke helt hva den het) som de selger på feks. bilextra til ca 100 kr. brukte denne på noe jordslag, og det gikk bort med en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.