#1 Skrevet Mai 12, 2009 Jeg har i følge ETKA katalogen turbo med delenr 038145702G. Kan jeg bytte wastegate på denne eller må hele turboen byttes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 13, 2009 I følge Møller Ensjø må jeg bytte hele turboen når waste gate fusker og det er jo direkte sykt. Billigste alternativ som jeg har sett fra norsk leverandør er å betale 8.000,- kr for en overhalt turbo + arbeid, selv om selve turboen trolig kan holde bilens levetid. Er det noen turboeksperter her som har mirakel kur som sparer pengeboka for 10.000,- +++ ?? Eventuelt har noen erfaring og tips med å kjøpe overhalt turbo fra utlandet?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 13, 2009 Tingen er det at det faktisk ikke er wastegate på denne turboen Om en så bytter vakumaklokka, så hjelper ikke det da det er vnt mekanismen inni eksoshuset som som oftest har sotet fast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 17, 2009 Ok, tenker jeg forsøker å kjøpe ny magnetventil/trykkomformer og nye slanger for å eliminere de enkle tingene først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 25, 2009 Ja har man sett, det enkle er noen gang det beste. Ny magnetventil og bytte av alle vakumslanger gjorde susen. Ikke mer rykking ved akselerasjon og merkelig nok mye penere motorlyd. Har "bare" gått 180.000km, men hørtes tidligere ut som om den hadde gått det dobbelte. Men hva er egentlig den slangen som går til toppdekslet, fra luftslangen mellom LMM og turbo? Nysjerrig bare 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 25, 2009 Den slangen er åndinga fra veivhus/toppen. Det er enkelt og greit gasser som avgis fra olje osv som går gjennom motoren og blir forbrent. Ser ofte at folk har en liten tank med ett blankt filter på, det er samma opplegget bare en åpen krets og ikke lukka. Hva som er best kan vel diskuteres. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...