#1 Skrevet Mai 13, 2009 Under en forbikjøring i dag mistet plutselig bilen all kraft. jeg dyttet girspaken over i manuell, da gikk det bra i 500 m før displayet begynte å blinke og kraften på ny forsvant. Hadde med håndhålt tester, så jeg koblet til den og fikk opp feilkode p0709 Transmission Range Sensor Circuit Intermittent. Slettet feil og bilen fungerte som normalt igjen. Redd for at dette kan bli dyrt. Noen som kjenner til hva dette kan være. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 13, 2009 Ettersom jeg ikke har fått noen gode ideer så byttet jeg olje på kassa i ettermiddag. Feilen har ikke kommet tilbake og jeg syntes bilen virket bedre. (Ikke gjør dette selv, så lenge du ikke har tilgang på oljesuger. Fyllingen er undenifra og spesialverktøy for oljeplugg trengs) Skal prøve bilen på nytt litt lenger i morgen for å se hvordan den oppfører seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 14, 2009 Olje hjalp ikke. Jeg klarar ikke finn noe på nettet om hva det kan være når feilen er : p0709 transmission range sensor circuit intermittent. Er det noen som har noen forslag. Ny kasse koster 68000 på møller om jeg leverer inn gamle kassa.(Og det var vel "litt" i overkant) Hjelp: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 14, 2009 Hei! Jeg vet ikke om det blir akkurat det samme, men det lille jeg skumleste ligna da iallefall på det du har problem med: http://www.justanswer.com/questions/1hciy-2002-x-type-2-5l-80k-miles Det er iallefall noen tips der om hva det kan være. Mest sannsynlig kun et elektrisk problem, heldigvis SÅ det betyr at du slipper nok ny kasse! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 14, 2009 Takker. Ser ut som dette ligner. Jeg har snakket litt med møller ensjø (Fikk fantastisk god service) og tar den på en sjekk der på onsdag. Så da får jeg bare håpe å vente. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 14, 2009 Lykke til Får håpe på det beste! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 20, 2009 Hvordan gikk det her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 25, 2009 (endret) Diagnose fra Møller viste feil på multifunksjonsbryter som sitter i styreenheten som igjen sitter i kassa. De anbefalte å bytte kassa også fordi clutchene kanskje var slitt.Så vidt jeg vet er dette en startclutch, så da burde jeg ha merket noe ved igangkjøring, men da er den helt fin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 13, 2009 (endret) Det er tydligvis lite kunnskap rundt multitronicproblemer ettersom det er få innlegg her, men jeg har noen gode forslag. Jeg kjøpte ny styreenhet. Bytte av denne er kjempeenkelt. Tøm kassa for olje. Dra ut kontakten. Skru av bakre deksel på kassa. Skru av styreenheten, sett på ny og sett det sammen. Bilen min ble bra etter dette. Om dette ikke hjelper. Hellstrøms vexellådar sør for Gøteborg skaffer overhalt kasse til 30000,- uten styreenhet om du sender din gamle i retur. Og kassa er heller ikke vanskelig å bytte. Håper dette er til hjelp for noen. Joachim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...