Noen spm ang Golf 3 1,8 gl

Anbefalte innlegg

Jeg skal skifte termostat og bensinfilter, mangler haynes bok e.l.

spm nr 1, hvor finner jeg termostaten, er det en jobb hvor jeg slipper å ta av pumpa? og må jeg kjøpe pakningslim/o-ring??

2 bensinfilteret sitter naturligvis under bilen, men hvor ( flaue meg har ikke kikket under bilen ennå!!)

3 tenker å flushe kjølesystemet, spyler jeg inn i den øverste slangen fra radiatoren og slipper ut på den nederste?? noe jeg bør være obs på, gjorde slikt med min einser jetta i sin tid!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinfilteret sitter like ved bakakselfeste på passasjersiden:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinfilteret sitter like ved bakakselfeste på passasjersiden:)

Den er god :) Samme på Polo 2 ca ja

noen som har svar på spm 1 og 3 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ennå ikke sett nærmere på motoren men ligger termostaten sånn at jeg må av med vannpumpa??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur ikkje du må av med pumpa nei... En grei jobb å skifte termostat på denne vil jeg tro... Om du kryper under ser du ganske lett hvor den sitter... Er vel to skruer + klemma for å løse slangen... Så er du rett på den...:) Om O-ringen ikkje er morknet, av eller skadd på annet vis kan du bare smøre den med litt vaselin el og bruke den opp igjen... Men det aller beste er såklart å montere en ny frisk og myk en;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant vel ut at jeg må skru av/ned servopumpa for å komme til Termostaten??

Skal nok se på denne om ikke så lenge!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet termostat på min vento 1.8 med motorkode ABS. Det var ikke gjort på null komma niks for å si det sånn. Husker ikke nøyaktig hva som måtte demonteres, men husker at jeg tenkte "er det mulig å være så knotete på en så gammel bil"

Godt forklart ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet termostat på min vento 1.8 med motorkode ABS. Det var ikke gjort på null komma niks for å si det sånn. Husker ikke nøyaktig hva som måtte demonteres, men husker at jeg tenkte "er det mulig å være så knotete på en så gammel bil"

Godt forklart ;)

Den forstod jeg :D knotete ja, drit å bytte deler som er "gjemt" :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.