#1 Skrevet Mai 13, 2009 (endret) Jeg skal skifte termostat og bensinfilter, mangler haynes bok e.l. spm nr 1, hvor finner jeg termostaten, er det en jobb hvor jeg slipper å ta av pumpa? og må jeg kjøpe pakningslim/o-ring?? 2 bensinfilteret sitter naturligvis under bilen, men hvor ( flaue meg har ikke kikket under bilen ennå!!) 3 tenker å flushe kjølesystemet, spyler jeg inn i den øverste slangen fra radiatoren og slipper ut på den nederste?? noe jeg bør være obs på, gjorde slikt med min einser jetta i sin tid!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 14, 2009 Bensinfilteret sitter like ved bakakselfeste på passasjersiden:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 15, 2009 Bensinfilteret sitter like ved bakakselfeste på passasjersiden:) Den er god Samme på Polo 2 ca ja noen som har svar på spm 1 og 3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 27, 2009 Har ennå ikke sett nærmere på motoren men ligger termostaten sånn at jeg må av med vannpumpa?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 27, 2009 Trur ikkje du må av med pumpa nei... En grei jobb å skifte termostat på denne vil jeg tro... Om du kryper under ser du ganske lett hvor den sitter... Er vel to skruer + klemma for å løse slangen... Så er du rett på den... Om O-ringen ikkje er morknet, av eller skadd på annet vis kan du bare smøre den med litt vaselin el og bruke den opp igjen... Men det aller beste er såklart å montere en ny frisk og myk en;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 6, 2009 Fant vel ut at jeg må skru av/ned servopumpa for å komme til Termostaten?? Skal nok se på denne om ikke så lenge!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 7, 2009 Byttet termostat på min vento 1.8 med motorkode ABS. Det var ikke gjort på null komma niks for å si det sånn. Husker ikke nøyaktig hva som måtte demonteres, men husker at jeg tenkte "er det mulig å være så knotete på en så gammel bil" Godt forklart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 7, 2009 Byttet termostat på min vento 1.8 med motorkode ABS. Det var ikke gjort på null komma niks for å si det sånn. Husker ikke nøyaktig hva som måtte demonteres, men husker at jeg tenkte "er det mulig å være så knotete på en så gammel bil" Godt forklart Den forstod jeg knotete ja, drit å bytte deler som er "gjemt" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...