#1 Skrevet Mai 13, 2009 har hatt av toppen på 3b motoren, og fikk i den anledning byttet alle innsugsventilene, Så har jeg drevet å turnet på veiven med å dra i registerreimen som går greit rundt, Men så satt jeg sammen toppen igjen og kammene gikk fint rundt..Satt toppen på motor og oppdaget at jeg hadde bommet med 1 tann på kammene så de ble byttet mens toppen satt i bilen. Men nå er den drit tung å turne. Trodde det var noe med kammene men etter å ha skrudd ut begge kammene og tennplugger så klarer jeg så vidt det er å turne veiven med å dra i registerreimen, trodde det skulle være like lett å snu som når toppen var av. lurer på om jeg ble litt overivrig og helte vann på kjølesystemet før jeg skrudde til boltene til toppen, Hadde muligens bare skrudd de til men fingrene. Kan jeg ha fylt noen sylindere med vann? rust? Noen som har noen tips å komme med? Det er ingen mekaniske ulyder fra veiven når jeg dreier den. Så det er ikke åpenbart at det er noe som har kilt seg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 13, 2009 hadde du fylt sylinderene med vann skulle du sett noke når du tok av tennpluger og turna, og hadde dei rusta hadde det stått bom fast, ikkje gjavnt tungt.. men litt forvirra her når du seier at du drar i register reima, det er jo ingen god metode og gjere det på.. set no heller på ein latmannsarm på bolten på sving hjulet, det skal vere litt tungt, spes når det blir komp.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 13, 2009 Å turne motoren etter kammene selv uten plugger i er sykt vanskelig og anbefales ikke, turn den som Tomas sier da skal den gå vesentlig lettere rundt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 13, 2009 Står en IC i veien for å sette på noe på veiven, så ble lat og tok den med reimen Men har tatt av alle reimer, fremdeles like tung. Tappet av olje for å se om det var noe vann i bunnpannen. ingen ting. Har demontert alt så jeg skal få toppen løftet av senere, og viss det fremdeles er like tungt så er det noe gale inni motor, om den går greit da så er jeg vel paranoid siden motoren har vært lettere å turne de 2 andre gangene jeg har satt den sammen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 13, 2009 Er litt tungt å turne den, skal fungere greit med en vanlig 1/2" skralle uten å slite seg ihjel Skru ut alle pluggene og turn den med en skralle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 13, 2009 Min motor var heller ikke syykt lett å turne. Nå er den nybygd, men dog... Var jo faktisk litt motstand der selv uten toppen på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 13, 2009 Motstand med toppen på uten plugger = 10 ganger motstand uten topp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 19, 2009 Motstand med toppen på uten plugger = 10 ganger motstand uten topp fant du ut av problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 19, 2009 fant du ut av problemet? Eneste jeg har gjort er å ta av toppen og sett at alt "ser" normalt ut. Lite tid å styre med dette da det er midt i eksamensperioden min.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 19, 2009 Om det ikke er brukt "assembly lube" (har ikke det norske ordet) bl.a. i lagerbukkene til kammene når de ble satt inn går det ihvertfall tregt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...