noen guruer på senkeskåler.....?

Anbefalte innlegg

som tittel sier spoørsmål om senkeskåler.......

når bilen allerede er senket 40mm, må man bytte demper hvis man vil ha senkeskåler fremme?

da blir jo den totale senken ca 50mm og har hørt att over 40mm senk så må man bytte demper?

anyone?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er hvis du skal senke mer enn 40mm på fjæra. Skåla står over demperen og der kan du trygt senke så mye du vil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Ikke senkeskålene på a4 den nedre fjær skåla? den på demperen.. ellers er det vel begrenset hvor mye man får senket, da huset som de øvre bærearmene sitter i går over hele fjærbeins foringen på multilink. om det er slik jeg tror så er det ikke bra med så mye senk med orginal demper.. da de trolig vil bunne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha,,, tenkte bare på hvordan det er oppbygd på 80quattroen, men du har antakelig rett!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Ikke senkeskålene på a4 den nedre fjær skåla? den på demperen.. ellers er det vel begrenset hvor mye man får senket, da huset som de øvre bærearmene sitter i går over hele fjærbeins foringen på multilink. om det er slik jeg tror så er det ikke bra med så mye senk med orginal demper.. da de trolig vil bunne.

 

så konklusjonen er: ikke senk bilen mer en 40mm uten skifte av demper?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så konklusjonen er: ikke senk bilen mer en 40mm uten skifte av demper?

 

Ja:) det er min faglige anbefaling, om noen mener noe annet så ville jeg kansje vurdert deres kunnskap anngående temaet:) en senke fjær vil uansett jobbe i et annet frekvens område i inn ig utfjæring enn en orginal demper.. og over mye kortere tid enn normalt stresse istykker demperen. så konklusjonen er vel at: er bilen utstyrt med orginal standard understell dempere så anbefales ikke bare senke fjærer.. ja bilen blir lavere.. men du vil få et understell som overhode ikke er avpasset til hverandre, som igjen kan rett og slett føre til dårligere/farlige kjøreegenskaper i en krevende situasjon. Så vil du ha en bil som kjører like bra som det ser ut så bytt dempere som er avpasset til senkefjærerer sammen med fjærene:) Beste er et sett med fjærer som er laget til demperne:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Ikke senkeskålene på a4 den nedre fjær skåla? den på demperen.. ellers er det vel begrenset hvor mye man får senket, da huset som de øvre bærearmene sitter i går over hele fjærbeins foringen på multilink. om det er slik jeg tror så er det ikke bra med så mye senk med orginal demper.. da de trolig vil bunne.

 

Senkeskåler på A4 B5,B6 og B7 er nedre skål,dvs blir det 40mm + det skålene senker (15mm ca). :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.