#1 Skrevet Mai 13, 2009 (endret) Byttet bunnpannepakning på A8en min igår, la merke til noe annet i samme slengen som jeg stusser litt over. Rett over eksosanlegget, under girkassen blir det vel så svettet det litt olje. Kjente rundt på girkassen og den var tør og fin, så antar det er mellomakselen. De siste ukene har jeg jobbet litt for å få bort vibrering i bilen, vibrerer i hele bilen og rattet mellom 2-3000 omregn. Spesielt i små oppoverbakker og nedoverbakker. Begynner å mistenke at oljesølet jeg fant i går har skylden. Alt av forstillingsdeler og sånt er byttet. Så antar det er drivverket som genererer vibrasjoner. Nå skal det sies at jeg har 20" med 255 breie dekk - men har forsøkt å kjøre med andre dekk og det hjalp ikke. Problemet ble mindre, men ikke borte. Rundt området der det svetter olje var det mye mørkt søl, mest trolig støv og sånt som har festet seg pga oljen. Det var to bolter som det så ut som det kom fra, men det er mest trolig fordi det er laveste punktet og at oljen renner ned dit. Vanskelig å forklare uten bilder.. hehe Noen som vet om det er noen kjente feil med dette på A8? Hva bør jeg bytte? Skal prøve å få bilen opp på bukken igjen idag, slik at jeg kan ta noen bilder og rengjøre litt for å finne lokasjonen. Setter stor pris på innspill! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 13, 2009 (endret) Sånn, da har jeg tatt noen bilder. Ble ikke så bra kvalitet på de, brukte mobilen. Men man ser iallefall mellomaksel, deler av eksos og delen som svetter/lekker. Hva bør gjøres? Er det safe å kjøre med? Skal ordne det selvfølgelig, men bør jeg parkere? 1. bilde = Mellomaksel som går bakover, rundt festepunktet til den lekker det, ser det ut til. 2. bilde = der jeg tror det lekker - zoomet 3. bilde tatt fra undersiden - har lekket ut en del ser det ut til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 14, 2009 ...prate mer med meg selv Da har jeg hatt bilen på verksted - samt rådført meg litt med Steinar hos Norskbildelsenter. Viser seg at det bare er en simring som må byttes, par timers arbeid og 300,- i deler. Noen som har gjort dette før? Noe mer det lønner seg å bytte med det samme jeg er oppi der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 23, 2010 Hei. Fikk du bort vibreringen som beskrevet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 23, 2010 Hei. Fikk du bort vibreringen som beskrevet? Hei, Hos meg var det ikke vibrering, det var ulyd etter bytting av simring (mulig annen tråd) - dog ser at jeg skrev at jeg hadde problemer med vibrering i tillegg. Jeg tror det var dekkene mine. Har solgt bilen nå though, kjøpt meg ny skute. Problemet var borte da jeg solgte den, og det var ikke byttet noen deler ifm det. Men, fortell litt om vibreringen du opplever. Har en S4 2,2TQ som vibrerer som bare juling, begynner å få litt greie på det. hihi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 24, 2010 Hei. Vibrer like under 2000 omd med lite gass. Har overhalt girkasse, så er ikke noen ting med det. Har også rengjort dyser uten at det ble noe bedre, men begynte å fylle 98 blyfri, og da ble det litt bedre, men er forsatt noe igjen. Byttet plugger og ledninger uten at det hjalp.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 24, 2010 Hei. Vibrer like under 2000 omd med lite gass. Har overhalt girkasse, så er ikke noen ting med det. Har også rengjort dyser uten at det ble noe bedre, men begynte å fylle 98 blyfri, og da ble det litt bedre, men er forsatt noe igjen. Byttet plugger og ledninger uten at det hjalp.... Ok, er rundt der jeg merket at det ristet litt også. Om jeg husker rett forsøkte jeg også å bytte plugger og kabler selv. Hjalp lite. Klarer du å kjenne hvor det rister fra? Hvor langt har bilen gått? Har du sjekket vandring på mellomakselen? Har du sjekket opphenget til mellomakselen? Lekker det noe sted? Thomas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 24, 2010 bilen har rullet ca 240 000 men pent kjørte km. Nei har ikke sjekket noen ting med mellomaksel. Ville kanskje tro at det vibrerte på mere turtall også..? Tenkte å få s sentrum til å se på det etter påske. Har hatt bilen i 5 år, og er veldig godt fornøyd med bilen. Ser at du har kjøpt deg s8. Hvilken årsmod? Jeg tror det blir s8 neste gang . Eneste jeg er redd for er bensinforbruket og automatkassen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 24, 2010 bilen har rullet ca 240 000 men pent kjørte km. Nei har ikke sjekket noen ting med mellomaksel. Ville kanskje tro at det vibrerte på mere turtall også..? Tenkte å få s sentrum til å se på det etter påske. Har hatt bilen i 5 år, og er veldig godt fornøyd med bilen. Ser at du har kjøpt deg s8. Hvilken årsmod? Jeg tror det blir s8 neste gang . Eneste jeg er redd for er bensinforbruket og automatkassen. Si ikke det. Vibrasjonene som kommer fra mellomakselen kan være frustrerende, har slitt litt med å finne feilen på S4en. Nå venter jeg bare på at det skal bli varmere så jeg kan få ordnet det. Kjøpt en brukt mellomaksel. F.eks. hvis opphenget ditt er slitt så kan det riste i en gitt hastighet. Men det er nok ikke det om det -kun- er på 2000-2200 omdreininger ca. Har du testet med andre dekk? Det som løste mitt problem. A8ene legger seg på litt for lavt turtall syntes jeg, og da blir det litt slapt og man kjenner vibrasjoner lettere. Mens om man girer ned og får litt høyere omdreininger så "spennes" motorfester etc etc, dermed forsvinner det. Så det kan være så mangt. Kjøpte A8 like etter nyttår i fjor, også kjøpte jeg S8 i februar. Fredagsinnfall. ("hmmm fikk lyst på S8 jeg, sa jeg til et par kompiser. La ut A8en på finn, søndagen etter var det en kar som ringte. Han kom og så på den, kjøpte den på mandagen. Onsdagen kjøpte jeg S8 usett. Skal mye til for at en bil kan måle seg mot A8/S8. Herlig bil! Det er en 1998 modell facelift, ble importert til Norge i 2001. Jeg er usikker på når facelift kom, så det er mulig den er ombygget. Skulle kjøpe pærer og måtte ha 2001-pærer. Legger ved noen bilder. Har en hel haug til, kommer nok en tråd etterhvert. Disse er dog tatt av tidligere eier. Holder på med: - Montering av el-gardin i hatthyllen. - Montering av komplett RSE (Rear Seat Entertainment) til ungen. Playstation, 9" i nakkestøttene og DVD-skifter. Systemet skal også være tilkoblet TV-tuneren til NAVI`en, så kan jeg koble meg inn med lyd og bilde hvis jeg vil. - Vurderer PC tilkoblet RSE. - OSV! (glad i det tekniske.. samtidig som jeg koser meg med 340-360hk) hihi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 24, 2010 Ja, det du beskriver er likt på min. gir jeg gass og drar på, forsvinner symptomene. Har sett denne bilen til salgs... vanvittig fine biler. Eneig med deg, dette utseende er vakkert, og vil nok holde meg til det:=) Er det så stor forskjell på a8 og s8 som hestekreftene tilsier? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 24, 2010 Hvordan er kjørebehagligheten på s8 kontra a8? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 24, 2010 Det er ikke samme bil. Kjennes ikke ut som samme bil at all. Alt fra motorkraft, giring, bremsing, demping, stivhet, behaglighet, OSV.. alt virker forsterket. Nå skal det sies at mye er byttet på den nye bilen min gjennom tidene. Kan være derfor det virker sånn. Samt at den bruker mindre bensin (med mindre jeg klemmer gassen i bunn) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...