#1 Skrevet Mai 13, 2009 Heisann, jeg har en 83mod urq og har noen spørsmål... Finnes det flere forskjellige eksosmanifolder til disse? er de lik som på de andre 10vt motorene? Noe med bedre flow? Er det noen forskjell på innmaten i 2144cc motorene(var vel det de var?) Jeg sliter med at min går fett og nykker litt....gir ikke bare kaldstartdysa en sprut ved startsekvens? eller får han hele tiden? Noen som vet om "snakkeboksen"til en tidlig ur? tyskertøsa mi vil ikke snakke lenger:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 13, 2009 Noen som vet om "snakkeboksen"til en tidlig ur? tyskertøsa mi vil ikke snakke lenger:) http://www.isham-research.co.uk/quattro/wr_voice.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 13, 2009 Det finnes 2 forskjellige eksos manifolder. Begge er like når det flow. Den ene er hel som du sikkert har på bilen din nå, og den andre er to delt. Den to delte kom litt senere, og var utformet slik pga at manifolden ikke skulle sprekke. ( denne sprekker fortsatt ) Skal du bytte til uorg manifold, er det ikke så veldig mange altarnativer. 034motorsport har dette, men da må du bygge om hele siden som gir bensin, for da er det ikke plass til k-tronicen. Det finnes ikke org. manifolder å få tak i nytt lenger, så du må prøve å finne en som er brukt. Stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 13, 2009 Ja ok, mente jeg hadde sett en delt en før ja, min er ok, tror bare det er en sprekk, så den får duge da..får sveise den når orginalmotoren skal ut, tenkte kanskje bygge meg en 10vt med annet bensinoppsett på en annen motor...Noen andre som vet noe om de andre spørsmålene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 13, 2009 Hva mener du med " annet bensin oppsett " ?? Rådene er kortere enn 20vt, så org rådene tåler relativt mye. Tror de fleste 2144, har samme innmaten. Vet ikke om noen har smidde stempler / råder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 13, 2009 http://www.amcarsquattro.co.uk/motorsport%20Parts.htm Dette grenrøret koster litt men det funker nok bra vil jeg tro. Skal passe rett på det originale oppsettet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 14, 2009 Hva mener du med " annet bensin oppsett " ??Rådene er kortere enn 20vt, så org rådene tåler relativt mye. Tror de fleste 2144, har samme innmaten. Vet ikke om noen har smidde stempler / råder. Org motoren vil jeg ha, men jeg har en annen 10v motor som jeg tenkte utstyre med hiddensprut, noen som vet om Fuelrail passer fra 20 v? Hva bør en gjøre med tenningoppsett ved bygging av sprut på en sånn motor? 5 coil fra 20 v? Tenkte bygge en motor som funker greit med å toppe ut kkk26 turboen fra uren..kanskje 350-370hk..ev turbonetics i den size... Skulle sikkert bygd meg manifoil men spørs om kunnskapen strekker til. Men kan jo prøve litt på jobb:) Når gikk motorene fra 2144cc og opp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 14, 2009 http://www.amcarsquattro.co.uk/motorsport%20Parts.htm Dette grenrøret koster litt men det funker nok bra vil jeg tro. Skal passe rett på det originale oppsettet. Ja har sett dette, ser pent ut:) Hvordan vil du gjøre det på prosjektet ditt ørjan? Du maskinerer vl alt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 14, 2009 Når gikk motorene fra 2144cc og opp? Her er i hvert fall oversikten over alle motorene i urquattro: http://www.isham-research.co.uk/quattro/specifications.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 14, 2009 Ja har sett dette, ser pent ut:) Hvordan vil du gjøre det på prosjektet ditt ørjan? Du maskinerer vl alt? Jeg bygger grenrøret og lager vel mest mulig selv ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 14, 2009 Fuelrailen fra 20 vt, passer ikke. Det er ikke lik avstand mellom hullen på 10vt og 20vt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 14, 2009 Fuelrailen fra 20 vt, passer ikke. Det er ikke lik avstand mellom hullen på 10vt og 20vt. Frykta det ja....får lage meg ett eller kjøpe ett da ja..... Ingen som har anelse på om kjet tronic gir kaldstart bare ved oppstart sekvens? Høres og kjennes ut som min går veldig fett....kanskje bare greit om turbotrykket skal opp:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 14, 2009 Forrsten, vet dere om manifold fra rs 2 passer på en 10 ventilers blokk?? vet kjet må bort da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 14, 2009 Forrsten, vet dere om manifold fra rs 2 passer på en 10 ventilers blokk?? vet kjet må bort da! hverken innsug,fuelrail eller grenrør passer på 10V.. STOR forskjell der:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 14, 2009 hverken innsug,fuelrail eller grenrør passer på 10V.. STOR forskjell der:) Thanks, ser på 034 sitt jeg....får vel bestille:) hehe Noen som har kjennskap til de motorstyringene der, pakkeløsninger...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 14, 2009 Thanks, ser på 034 sitt jeg....får vel bestille:) jeg har mulighet til å lage en til deg om du ønsker det. Send en pm om du er interessert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 15, 2009 http://www.amcarsquattro.co.uk/motorsport%20Parts.htm Dette grenrøret koster litt men det funker nok bra vil jeg tro. Skal passe rett på det originale oppsettet. Her er svar og pris fra amcarsquattro Hi, The 10 Valve Tubular Manifold costs £1600.00 and takes about 4 weeks to manufacture. Best regards Rupert Turner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 16, 2009 Den prisen er bare helt syk.....Men det er jo et heftig grenrør da. Men om det er verdt penga,,,,Ja det får være opp til en og hver.... Hva koster en komplett 20ventiler motor sa du ?? ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 16, 2009 Den prisen er bare helt syk.....Men det er jo et heftig grenrør da. Men om det er verdt penga,,,,Ja det får være opp til en og hver....Hva koster en komplett 20ventiler motor sa du ?? ;-) Ikke dra deg med i den strømmen der. ALLE år jo for 20V! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 16, 2009 Slapp av for meg er det kun 10`er som gjelder..... Yehhh !!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 16, 2009 Slapp av for meg er det kun 10`er som gjelder..... Yehhh !!! Var ment til trådstarter;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 16, 2009 Ikke dra deg med i den strømmen der. ALLE år jo for 20V! Hehe, nei blir nok 10 på meg ja.........som du sier...ALLE har 20v:) Ørjan jeg sender deg en pm... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...