205/50-17 Dekk på 8x17 felg?

Anbefalte innlegg

Vil 205/50-17 dekk passe på en 8x17 felg? Og hvis det passer, vil det se helt idiotisk ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil 205/50-17 dekk passe på en 8x17 felg? Og hvis det passer, vil det se helt idiotisk ut?

 

Det går nok fint, og blir litt strekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går nok fint, og blir litt strekt.

 

Hvor mye da? Jeg vil ikke at det skal se alt for strekt ut, helst ikke i det hele tatt, da det hverken er bil eller felger som passer det for godt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke skal ha strekk går du heller for 225/45-17 dekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir ikke noe strekk å snakke om, men litt rettere dekksider med 215 eller 225.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen :) Det er mest det at jeg har 205/50-17 dekk og ikke gidder å kjøpe nye. Har nå fått satt på felgene og det funker det. Etter min personlige mening så ville litt bredere dekk vært bedre da jeg ikke er så glad i felgkanten stikkende ut av dekket, men det får være så for den gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 195/45 på mine 15x8", og jeg vil ikke påstå at det er så veldig mye strekk (Bare akkurat nok) ;)

 

Men 205/50 er det jo en del profil på, om det var snakk om at du skulle kjøpe nye dekk ville jeg fått deg til å kjøpe med mindre profil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 195/45 på mine 15x8", og jeg vil ikke påstå at det er så veldig mye strekk (Bare akkurat nok) ;)

 

Men 205/50 er det jo en del profil på, om det var snakk om at du skulle kjøpe nye dekk ville jeg fått deg til å kjøpe med mindre profil..

 

Det er jeg uenig i.. Det er kult på biler som kler dekkstrekk, mens store sedaner som 100'n synes jeg ser best ut uten. Det satt 7,5x17 felger på de dekka og det var perfekt. Nå står felgkanten litt utenfor, og det synes jeg ikke ser like bra ut som når den er borte. Men nå har jeg hvertfall lært en del om felg og dekk bredder :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.