Problemer med tenning S4 AAN, det er ingen?

Anbefalte innlegg

Jeg har for noen uker siden fått et problem med at chippene mine døde og hjernen ikke virker å være helt stabil. Har fått tak i ny hjerne og nye chipper på garanti fra 034motorsport. Monterte alt idag ,flytta over map-sensor og hele pakken.

Vrei om nøkkelen og det kommer etterhvert en god å fin bensinlukt som jeg ikke har kjent på veldig lenge:) Men ingen start som jeg hadde håpet på.. Sjekker alle plugger og de er våte alle 5. Sjekker så tenning, om det er gnist. Ingenting? Det virker som chippene virker og alt slikt nå så hvorfor har jeg ikke tenning? : klø :

Er bare tenning jeg trenger for start, så hadde vært fint å fått igang bilen. Å være uten bil med nyfødt unge er veeeldig tungvint.

Har ikke sjekket med vagcom da jeg såklart glemte igjen den hos mine foreldre i Brønnøysund når jeg var der i fra søndag-onsdag..

Takker for all hjelp som kan føre til oppstart:)

Kan vel også si at bilen har 034motorsport HO Coilkit, og ikke disse orginale dårlige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nå på min 3. hjerne og enda ikke noe gnist. Så nå begynner jeg å lure på om noen sensorer har lagt seg på rygg å tatt kveld..Får ikke vagcom før kanskje over helga igjen så om noen i kolbotn området har så er du/dere hjertlig velkommen for å ta en kjapp diagnose:) Jeg har laptop med alt på, mangler bare kabelen som jeg klarte å glemme igjen..

Noen måte å måle sensorene som styrer tenninga? Og hvor vanskelig er de å bytte om de er gåene? Og til slutt hvor mye koster dem, evt hvor er de billigst?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke noe gnist på min også, da var det gående kam sensor (g40 tror jeg). Bytta den så vart det gnist ;) den kosta 1590på MECA. Det går ann å måle den med diodelapme da. det er 3 ledninger der, en (-) en (+) og den siste skal sende signal til hjernen. Signal ledninger var den i midten tror jeg, husker ikke helt.. Så prøv å måle føleren først da, tar ikke mer enn 5 min max :P Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan var denne sensoren å bytte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan var denne sensoren å bytte?

Du må av med reg reim, kam drev og plast deksel som sitter bak reg reima. Da sitter følern bak kam drevet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket alle sikringer til motorstyring da? En av de er til tenningsdelen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.