Liten bekreftelse på hvordan bilen skal bli best med de produktene jeg har tilgang på

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal bruke en Flex maskin med diverse produkter...

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=21&products_id=317

 

Produkter jeg har...

 

Scholl S03, 17 og 40.

Scholl blå, oransje og svarte pads.

Har også Duragloss 101, 105, 111.

Autoglym polish og super resin.

Meguairs 3 steg.

Chemical Guys Pete's 53'- Black Pearl Signature Paste Wax og Chemical Guys Jetseal 109.

Og noe clay.

 

Hvordan skal jeg beskytte bilen best...

 

Avfetting, spyling, svamp, spyling, tørk og så clay..

 

Blir vel deretter Scholl 17 med blå pad( en del riper) og ting i lakken.

Så Scholl 40 for å ta alt som eventuelt blir etter det og for mest dybde og glans. Blå eller oransje pad?

Så Jetseal 109, et lag. Tørke 20 min. Stå å herde 20 min til før enda et lag som igjen tørker 20 min. Noe vits i å bruke maskin her? Oransje eller svart pad?

Vente 24 timer før jeg vasker igjen og tørker. Så legger på Chemical Guys Pete's 53'- Black Pearl Signature Paste Wax for hånd? Så la det tørke og ta av?

 

Alt blir tatt av med microfiber.

 

Høres fremgangsmåten kurant ut eller er det noe jeg kan gjøre bedre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser meget bra ut ;)

Men S40 kan du bruke enten orange eller sort pad på, alt etter om du har kjørespor etter S17 eller ikke.

Jetseal legges enkelt på for hånd, men kan også legges på med DA-maskin med finest mulig pad.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser meget bra ut ;)

Men S40 kan du bruke enten orange eller sort pad på, alt etter om du har kjørespor etter S17 eller ikke.

Jetseal legges enkelt på for hånd, men kan også legges på med DA-maskin med finest mulig pad.

 

Takk. :)

Lest en del om det men greit å vite helt sikkert.

Da skal jeg se hvordan lakken blir etter s17 så får man se hvordan pad det blir. Eventuelt oransje først og så svart med s40 hvordan blir det. Liten vits?

Har bare den Flexen så da blir det nok like greit å ta det for hånd. :)

Den voksen skal bare tørke eller burde den sitte en stund på bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For maksimal glans kan du ta både orange og sort med S40 ja. Prepare to be amazed, sier jeg bare:p

Ang. voksen, skal det stå på boksen hvordan den skal legges på og tas av :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For maksimal glans kan du ta både orange og sort med S40 ja. Prepare to be amazed, sier jeg bare:p

Ang. voksen, skal det stå på boksen hvordan den skal legges på og tas av :)

 

Ja, da blir det nok det. :)

Tok å prøvde litt på bagasjelokket til en kamerat, Bmw 86m 518 med orginal lakk. Og tok litt feil rekkefølge og ble ikke helt bra utført. Men fy f... hvor bra det ble bare. Så når man gjør det helt riktig så tror jeg det blir skikkelig gromt. :D

Gjorde ikke det, men google har vel svaret tenker jeg. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det er CG som har laget voksen, tipper jeg det er bare å legge på hele bilen, for så å tørke av etterpå. Det verste som skjer, er at den blir tyngre å tørke av.

Du kan ev. prøve på ett enkelt panel først, og la den ligge på i 10-15 minutter. Hvis den da er veldig tung å tørke av, tar du kun ett panel av gangen, og lar voksen ligge bare ett par minutter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle tipsene.

Er igjen et da. ;) Når og hva skal jeg gjøre med den neste gang?

Vant til å polere for hånd sånn annenhver måned med polering og forsegling( med DG og Meguiars produktene). T

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du ikke får nye swirls eller asfaltflekker o.l. trenger du strengt tatt ikke gjøre annet enn å vokse på nytt når du ser at vannet slutter å perle seg like bra.

Må du til med clay for en eller annen grunn, er det stor sjanse for at du fjerner voksen/sealeren, og bør legge nytt fra bunnen av.

Men Jetseal bør holde noen måneder, for å si det sånn :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du ikke får nye swirls eller asfaltflekker o.l. trenger du strengt tatt ikke gjøre annet enn å vokse på nytt når du ser at vannet slutter å perle seg like bra.

Må du til med clay for en eller annen grunn, er det stor sjanse for at du fjerner voksen/sealeren, og bør legge nytt fra bunnen av.

Men Jetseal bør holde noen måneder, for å si det sånn :)

 

Oki, kjekt å bare måtte legge på voks igjen vet jeg.

Eventuelt ta DG 105 og 111 før vinteren igjen kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det får noen andre svare på, for jeg har ikke erfaring med DG :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen bilder etter helgen..

riper_002.sized.jpg

riper_004.sized.jpg

riper_007.sized.jpg

riper_010.sized.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De andre var før om noen ikke skjønte det. ;)

Etter.

tdk_2_polert_020.sized.jpg

tdk_2_polert_022.sized.jpg

tdk_2_polert_025.sized.jpg

tdk_2_polert_023.sized.jpg

tdk_2_polert_033.sized.jpg

tdk_2_polert_060.sized.jpg

tdk_2_polert_059.sized.jpg

tdk_2_polert_183.sized.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.