#1 Skrevet Desember 12, 2004 Har noen bulker i kanalen på S2n. Virker som om den har blitt jekket opp på feil sted... Hvordan kan man dra ut disse bulkene? De er ikke synlig fra siden, kun fra undersiden. Må man bytte kanalen, eller kan de dras ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 12, 2004 Få bilen på bukk først og fremst. Jeg bruker å sveise fast noen halv måner (hvis du skjønner) på skadestedet som jeg kan putte ett spett imellom.Sveis fast,putt spett imellom,legg an spettet mot eventuellt understell eller lignende under bilen og dra ned.Kommer det ikke da er det bare å kappe ut og sveise inn nytt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 12, 2004 Sveis på en skrue og dra den ut. Ellers så kan et karosseriverksted ordne sånt med skikkelig utstryr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 12, 2004 Hvis bulken er av den lengre typen kan du bruke ett flattjern i egna lengde som du kan sveise på den berømte halvmånen(kan lages av 10mm rundtjern).Ellers har vi på karosseri verksted noe vi kaller bulk fix,det er ett apparat som punkter fast små nagler på karosseriet,bruker deretter en spesial tæsj å trekke ut med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 12, 2004 har også en slik bulk på min coupe,så dette var interesant:) regner med jeg bare hyrer inn en av karosserigutta på jobb til å trekke den ut igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 12, 2004 Tydeligvis ganske standard på disse bilene.Alle 4 hjørnene på mine dørstokker var også jekka opp,på min gamle S2 coupe.Så det på flere også...Har jo folk gidda og bøyd knærne sine har de jo sett hvor de skal sette jekken,er jo ganske obvious..spør du meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 12, 2004 desverre alltid noen som gir F... og bare jekker i vei.er jo ikke akkurat vanskelg å finne jekkfestene.hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 12, 2004 Det er en god del gummipropper helt i bunnen av kanalen, inn mot gulvet, som du kan dra ut. På størrelse med den gamle femmeren sånn ca. Via dem kommer du til slik at du kan benne ut igjen bulken med et brekkjern/stålrør/stor skrutrekker etc. Husk å sprøyt inn rustbeskyttelse etterpå da du helt sikkert lager litt merker inni der. Gjorde det på prosjektbilen min, funket greit det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 12, 2004 Har utstyr for å fikse det på jobben, kan ta dem samtidig når jeg skal hellakkere bilen din 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...