#1 Skrevet Mai 16, 2009 Sjallabais! Har bilen inne hos skadesenter etter påkjørsel av hjort. Har fått beskjed om at de ikke klarer å oppdrive gass til klimaanlegg lenger, og om jeg vil ha det i orden, må hele systemet byttes ut, med kostnader som fort runder 20k. Er dette tilfelle? Da vil jo alle S biler med klimaanlegg etterhvert miste sin klimafunksjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 16, 2009 Finnes 2 typer, en med gamletypen som du har og den andre typen er nye typen så er bare og fylle på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 16, 2009 For å benytte den nye gassen må anlegges ikke byttes ut, det må bygges om. Da i form av andre pakninger. Disse pakningene kan du kjøpe for 100 kroner på Arizona Autohaus. Hvor mye jobb det er å bytte alle disse pakningene vet jeg ikke, men at dem skal ha 20k er ren lureri! Er flere som har gjort klimaanlegget deres klart for den nye gassen - R134a. Gamle gassen heter R12. Når du bytter gass bør/MÅ du også bytte klimakondensator (radiatoren i front - til den typen som er tynnere enn den du har nå). Denne kan du kjøpe brukt for rundt 500 kroner tipper jeg. Den tykke radiatoren du har nå er ikke effektiv nok på den nye gassen. Du får også penger for klimagassen du har på bilen (pant). Det går vel i overkant av 1 kg R134a på anlegget. Tipper du må betale rundt 2000 for gassen, minus panten for R12. God sommer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 16, 2009 Tusen takk for godt svar Kenneth Jeg har tatt dette opp med min kontakt på skadesenteret, så får vi se om det lar seg gjøre innenfor den oppgitte takst. Jeg ga skadesenteret i oppgave å få tak i deler til min Audi S4 C4 93 modell, noe de brukte 2 måneder på uten resultat. Da måtte jeg selv trå til, å skaffa deler fra en kondemnert S4 et par dager etterpå. Synes dette er alt for dårlig. Flere som har opplevd lignende tilfeller etter krasj o.l.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 16, 2009 Åja, trodde du kun skulle bytte gass jeg Påkjørsel av hjort ja.. kan vel kanskje være noen klima-deler som har fått en trykk da. Dette bør være mulig å oppdrive brukt værtfall. Jeg har faktisk liggende noe klimadeler fra min gamle S4. Mener jeg har det meste, men ikke radiator og enkelte slanger som går til denne. Vet du hva du trenger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 17, 2009 Mest sannsynlig er alt i orden, de så ikke noen feil på klimaradiator, den ble bare bøyd litt bakover, men gassen som er i anlegget virker ikke lenger. Så jeg ønsker jo helst at de ordner det slik at det er oppe og går igjen. Mulig jeg trenger ny klimaradiator, men om den gamle radiatoren er for lite effektiv, trenger jeg jo ny uansett. Er dette en type radiator som er original på en annen type bil som jeg kan få billig brukt, eller er dette en radiator som helst bør kjøpes ny til akkurat min bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 17, 2009 Du trenger en slik en: http://cgi.ebay.de/KONDENSATOR-KLIMA-AUDI-100-C4-A6_W0QQitemZ270376114230QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item270376114230&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318%7C301%3A0%7C293%3A1%7C294%3A50 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 17, 2009 Akkurat! Er disse mulig og få kjøpt i norge? Vet ikke om skadesenteret har mulighet til å kjøpe fra utlandet. Har du et eventuelt eksakt navn på radiator til min bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...