#1 Skrevet Mai 16, 2009 Halla Har de siste dagene polert som en gal, men har vært en smule usikker på hastigheten jeg skal bruke på biltema sin tohodede poleringsmaskin. Hele poenget er vel bare at det ikke må bli for varmt? Da jeg polerte vekk swirls med Menzerna PO 106FF kjørte jeg på med full fres på maskina og middels trykk. Bevegde maskina temmelig sakte, men kjente på lakken, og den var selvfølgelig varm, men ikke så varm at det gjorde vondt å ta på. Lurer og på en annen ting. Av og til blir produktet nesten med en gang vaselin-aktig. Mens andre ganger holder det seg hvitt lengre. Hva tyder dette på? Har lest at når produktet blir vaselin-aktig så er det "ferdig" og man skal buffe det av..? Fredrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 16, 2009 Bruker du roterende blir det enda varmere...skal du jage riper må det litt varme til. Menzerna bør brytes helt ned til det ikke er noe igjen. Aner ikke hvordan Menzerna virker med cyclo, men virker meget bra med roterende. Kjører gjerne 10-15pass med roterende....så produktet er helt borte. Kjøp deg en roterende maskin, øvelse gjør mester 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 16, 2009 Kjøp deg en roterende maskin, øvelse gjør mester Hehe, men er begrensa hvor mye jeg gidder å legge i "hobby-utstyr" Men er alltid slik at "med bedre utstyr blir resultatet enda bedre". Men er egentlig fornøyd med slik jeg får det til nå. Fjerna swirls fullstendig på hele bagasjelokket når jeg polerte det nå sist.. Ble meget bra. Grunnen til denne posten er for å sjekke at jeg gjør det mest mulig effektivt, mtp. hastighet på maskin osv. Fredrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 19, 2009 Kjør på! Varme trenger du ikke bekymre deg for med den maskinen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 19, 2009 Ante meg.. Takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 19, 2009 Denne maskinen må du kjøre på full stryke for at du skal komme i nærheten av korrigering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 19, 2009 Jepps.. Driver forøvrig å skal kjøpe roterende nå, må bare bestemme meg for hvilken.. Har satt makspris til 2-3000 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 19, 2009 Du kan ha som en tommelregel at Menzerna skal så og si være gjennomsiktig når du er ferdig.. Er produktet fortsatt hvitt har du mest sannynlig brukt litt for mye eller ikke brutt det nok ned. Som de andre sier så er det begrenset hvor mye korrigering du kan gjøre med en Biltema maskin, men går du til innkjøp av en roterende skal jeg love deg at du kommer til å se på polering på en helt annen måte etterpå! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 19, 2009 Men ang denne maskinen med to hoder.. Fungerer de padsene bra nok til polering i første omgang? Og egner megs sin tech wax 2 som polering eller er den kun til bruk som voks, og kan den brukes på maskinen dersom den er for polering? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 20, 2009 Du kan ha som en tommelregel at Menzerna skal så og si være gjennomsiktig når du er ferdig.. Er produktet fortsatt hvitt har du mest sannynlig brukt litt for mye eller ikke brutt det nok ned. Som de andre sier så er det begrenset hvor mye korrigering du kan gjøre med en Biltema maskin, men går du til innkjøp av en roterende skal jeg love deg at du kommer til å se på polering på en helt annen måte etterpå! Spørs nok om det ikke blir innkjøp av en roterende snart ja Har noen swirls her og der biltemamaskina kommer til kort.. Pluss at den er for dårlig til å komme til med her og der. F.eks under speila er det bare å glemme.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 20, 2009 Jeg har en billig roterende fra `tema selv og den funker helt greit til hobbybruk. Husker ikke prisen men den var latterlig billig iallefall. Kjøp en ny backingplate til den og noen gode pads så funker den veldig bra. Har sikkert mer kontroll og førlighet med en dyrere maskin, men jeg har iallefall oppnådd gode resultat med "tema-roterer`n" min jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 6, 2009 Jeg kjører min roterende fra Biltema på 2-3 av 6. Kjører litt lavere fart der det er former på bilen, slik at jeg slipper faren for brenning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...