#1 Skrevet Mai 16, 2009 Sliter med at jeg ikke får ordentelig pedal på cluchen, trodde først det var cluch pumpa som var deffekt, så har prøvd med en som jeg vet virka på den bilen den satt. Må tråkke pedalen helt i bunn, å da er det så vidt den frigjør: rolleyes Antar at det luft som gjør dette, men får den fean ikke ut: mad : Har prøvd med bremse lufter, slange mellom bremse calipper å cluch pumpe å pumpe på bremsen uten at noe hjelper, bruker jeg slange ned i en flaske med bremse veske å forsøker å pumpe til det kun er veske i slangen, har jeg ikke pedal i det hele tatt: dum : Noen som her noen tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 16, 2009 Pleier å lufte clutch med artikkelnummer 42-71340 fra mekonomen. Gjør lufting av både bremser og clutch til en enmannsjobb. 1. Fyll opp bremsevæskebehoderen. 2. Skru på lufteverktøy fra mekonomen først på bremsevæskebeholder, så på luftnippel på dekk. 3. Skru opp luftskruen på clutchpumpe på girkasse, steng den når det kommer væske uten luft (hvis bremsevæske nivået blir for lavt, fyll etter væske) 4. Skru av slange på dekk, så på bremsevæskebeholder 5. Sjekk bremsevæskenivå og fyll opp igjen med luft i dekk Gjort på maks 15 minutter Noen som mener ikke bremsevæskebeholder tåler trykket, men har ikke hatt noe trøbbel med det. (kan evt slippe ut litt trykk fra dekket først) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 16, 2009 Jeg hadde problemer med kløtsjen på min vr6 da var det sprekk i menmbranen på hovedsylinderen, da ble pedalen sittene inne. Det var jo ikke noe trykk som ville dytte ut pedalen igjen, fordi trykket lekket forbi membranen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 17, 2009 E du sikker på at det e luft i systemet? eg va oppi akkurat samme situasjon som deg. Prøvde å lufte Clutchen på alle slags mulige måter men fikk ikke frigjort clutchen. Ble til at eg måtte ut med motoren og av med girkassen og sjekke trykkplaten. D viste seg at 3 bolter på trykkplaten hadde løsnet, som gjorde at lamellen aldri ble frigjort fra trykkplaten. men eg håper for din del at det bare er luft i systemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...