#1 Skrevet Mai 16, 2009 Hei, Har en kamerat som har ettermontert xenonlys på sin S4, 92 modell. Han har montert de to boksene på hver sin side i motorrommet, har fått problem med lysene på passasjersiden etter en stund. Når han slår på bilen og skrur på lyset, blinker det i nærlyset i 1 sekund, før det forsvinner, skrur av lyset, skrur på igjen, så skjer det samme. Han får ikke lyset til å lyse konstant. De to boksene som forsyner lyset med elektronikk, står relativt nær turboen, og vi mistenker at noe kan ha blitt ødelagt pga. varme fra turboen. Noen som har opplevd noe lignende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 16, 2009 Grunnen er nok generelt dårlige ballaster i mange HID kit. Husk på at dette er masseprodusert Kina-vare som neppe har vært igjennom noen burn-in av elektronikken. Ballastene med svakheter tar derfor kvelden etter kort tids bruk. Har vært igjennom noen ballaster på min S4. Ikke noe mønster som tilsier at varmsiden er mer utsatt. Kryssbytt ballaster for å finne ut om det er pære eller ballast som er synderen. Siden du nevner at lysene må "slås på", antar jeg at dette er en importbil og at den ikke har kjørelys med bryteren i posisjon "0". Norske biler kan ofte ha redusert spenning på kjørelys i posisjon "0". Dette kan skape vansker for ballasten med å tenne pæra, noe som ikke er tilfelle når man tenner kjørelys i posisjon "3" der man har "full spenning". Kan være en ide å måle spenningen på begge sider. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 17, 2009 Grunnen er nok generelt dårlige ballaster i mange HID kit. Husk på at dette er masseprodusert Kina-vare som neppe har vært igjennom noen burn-in av elektronikken. Ballastene med svakheter tar derfor kvelden etter kort tids bruk. Har vært igjennom noen ballaster på min S4. Ikke noe mønster som tilsier at varmsiden er mer utsatt. Kryssbytt ballaster for å finne ut om det er pære eller ballast som er synderen. Siden du nevner at lysene må "slås på", antar jeg at dette er en importbil og at den ikke har kjørelys med bryteren i posisjon "0". Norske biler kan ofte ha redusert spenning på kjørelys i posisjon "0". Dette kan skape vansker for ballasten med å tenne pæra, noe som ikke er tilfelle når man tenner kjørelys i posisjon "3" der man har "full spenning". Kan være en ide å måle spenningen på begge sider. Litt off-topic, men hvorfor er det redusert spenning i posisjon 0? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 17, 2009 (endret) Grunnen er nok generelt dårlige ballaster i mange HID kit. Husk på at dette er masseprodusert Kina-vare som neppe har vært igjennom noen burn-in av elektronikken. Ballastene med svakheter tar derfor kvelden etter kort tids bruk. Har vært igjennom noen ballaster på min S4. Ikke noe mønster som tilsier at varmsiden er mer utsatt. Kryssbytt ballaster for å finne ut om det er pære eller ballast som er synderen. Siden du nevner at lysene må "slås på", antar jeg at dette er en importbil og at den ikke har kjørelys med bryteren i posisjon "0". Norske biler kan ofte ha redusert spenning på kjørelys i posisjon "0". Dette kan skape vansker for ballasten med å tenne pæra, noe som ikke er tilfelle når man tenner kjørelys i posisjon "3" der man har "full spenning". Kan være en ide å måle spenningen på begge sider. Kan være en ide å måle spenning ja.. fordi jeg hadde mye tull med blunking og at dem ikke ville tenne på en passat jeg hadde.. kjørte dem rett på batteriet og da var det null problem.. Tente med en gang og blunket ikke en eneste gang.. prøvde ihvertfall 50 ganger per ballast!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 18, 2009 Litt off-topic, men hvorfor er det redusert spenning i posisjon 0? Nå er det ikke sagt at det ER redusert spenning på denne aktuelle bilen (UrS4), men at mange norsksolgte biler har redusert spenning på automatiske kjørelys er det ingen tvil om. Har selv vært borti dette på både Passat 3b og 1. gen Ford Focus. Når det gjelder hvorfor det er slik, har jeg ingen god forklaring dessverre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...