#1 Skrevet Mai 17, 2009 (endret) er det noen som har en ide om hva jeg kan gjøre for å bruke gir pads`a på rattet til noe annet? feks skifte sang på rns-e? det må jo gå ann siden det egentlig bare et to knapper.... jeg har jo manuell girkasse men jeg har sportsratt med gir pads. jeg vet ikke hvordan dette fungerer. hvis du har multif.ratt er det en ledning som går fra rattet og inn i rns-e eller går det igjennom hele el systemet.? (dere skjønner hva jeg mener) for hvis det er en ledning direkte fra ratt til multimedia så må det jo gå ann å koble dette sammen og for eks. trykke + for sang opp og - for sang ned? eller volum opp ned? noen som kan hjelpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 17, 2009 Komunikasjonen mellom rattet og alle andre komponentene i bilen ( feks rns-e ) går over et buss system ( can-bus). Vil derfor tro at det ikke er så lett å gjøre slikt som du skriver om. Du må i så fall flytte på kablene som går mellom ratt og "rattelektronikk hjernen" slik at den tror det er en annen inngang til denne som blir aktivert. Er bildet fra din bil ? Hvis du ikke har noen som helst brytere på rattet så burde det kanskje være mulig å bruke pads ene til det som disse bryterene skal gjøre- men blir ikke lett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...