Anbefalte innlegg

kjører en -00 audi a3 1.8TQ og i vinter klarte jeg og kjøre i stykker quattro'n min. var inne på audi for ett par måneder siden å koblet den opp mot vag-com og fikk opp melding om att det var en mekanisk feil i haldex koplingen. og den var ikke akkurat billig. møller ålesund ga meg en pris på 35 000 for koplingen og 10 000 for jobben. da en total på 45000 kroner, noe jeg fant veldig dyrt. så jeg håpet att kansje noen hær inne viste råd for å få delene og jobben gjort billigere.

en bekjent av meg snakket om og bare bytte ut koplingen med en quaife diff ??? vil den da fungere som en erstatter for haldex koplingen ? prøver og søke meg fram til eventuelle løsninger på nett men finner ingenting som forklarer meg hva som må til for å få gjort dette på en grei måte. håper noen hær kan komme med noen inspill. er lite kjent med hvordan haldex systemet fungerer i det store å hele bortsett fra det jeg finner på wikipedia. men dær var det heller ikke noe spesielt nyttig informasjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem med min Golf IV 4 motion (med første versjon av haldex). Fikk tak i brukt fra en annen golf. Totalpris på mellom 20 og 25 000.

Så mitt tips er å prøve å finne en brukt. Har ikke nok kunnskap til å klare å skru sånne ting selv, så kan dessverre ikke hjelpe deg der...

Var Møller Ålesund som fant den nye (men brukte) Haldexkassen til meg. Tipper ditt Møllerverksted kan hjelpe deg med å finne en ny...

Lykke til!

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.