Anbefalte innlegg

Jeg ville programert bort longlife skifta og gått for vanlige oljeskift hver MAKS 15k helst rundt ca 10k.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg har tenkt å gjøre det. MEN har man dieselpartikkel filter skal man bruke VW 507 OGSÅ ved regulære oljeskift. NB! NB!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg har tenkt å gjøre det. MEN har man dieselpartikkel filter skal man bruke VW 507 OGSÅ ved regulære oljeskift. NB! NB!
Hmmm,det var jeg ikke klar over. Greit å vite da jeg mest sannsynlig havner opp med ny bil med dpf.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DPF krever lavtsotende olje .....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DPF krever lavtsotende olje .....
Det er jo greit å vite ! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom over denne http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=743&iItemId=139156

99,90 pr liter er jo endel billigere enn 'alle andre'.

Den dekker jo VW 507 00, så det skal jo være ok ?

Jeg har alltid vært glad i å bytte olje og tenkte å bytte 507 olje hver høst og da trenger jo man ikke å hive penga ut av vinduet ?

Jeg har en Transit Connect som jeg bruker Biltemas Ford godkjente 5-30 olje, den selges også bare som 1l flasker. Sikkert samme greiene, kan ikke være mye forskjell på dem. Kjørt ca 20.000 nå uten problemer, forbruket har faktisk gått ned litt. Du kan jo også kjøpe en kanne med castrol longlife (4l) fra Mekonomen, med club rabatt kommer kanna på ca 600spenn hvis jeg ikke husker feil. Ikke så gæernt det heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ikke koda vekk LongLife service, men heller skifta oljen med litt hyppigere intervaller en det som er normalt. Sparer endel penger på servicekostnader om en kjører endel iløpet av et år.

Bruker en olje av riktig kvalitet vil ikke bilen begynne å skrike etter service før tiden heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.