#1 Skrevet Mai 18, 2009 Heisann... er det noen annen blokk som passer bolt-om med 1.6 gtd topp?? er det samme blokka på bensin?? evt. vanlig diesel?? har en motor med gjennomslag men bra topp,turbo og pumpe... trenger tips om evt. shortblokk som passer rett på uten problemer... sitter i en golf II TD 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 18, 2009 mener 1,6D skall være lik. vist ikkje så har jeg motor med Sprett ny topp. kamm og ventiler. register og vann pumpe. kjørt 30 mil eller noe slikt etter overhaling. Ta kontakt på PM om intresse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 18, 2009 var noen som mente at 1.6 bensinblokka skulle fungere også.. men jeg har ikke noe stor tro på det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 18, 2009 var noen som mente at 1.6 bensinblokka skulle fungere også.. men jeg har ikke noe stor tro på det... Det har ikke jeg NOE tro på jeg heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 8, 2009 noen som vet hva som er forskjellen mekanisk på de forskjellige motorkodene på 1.6 diesel og 1.6 td??? kan man "kaste en turbo på en ren diesel uten problemer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 8, 2009 noen som vet hva som er forskjellen mekanisk på de forskjellige motorkodene på 1.6 diesel og 1.6 td??? kan man "kaste en turbo på en ren diesel uten problemer? det går fint det ja men du må jo ta ut olje tur-retur, og lage ny eksosløsning osv pumpa på sugediesel skal yte mer enn på biler med pustehjelp har jeg hørt. Flemming Alm kan litt om det der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 8, 2009 Sugediesel mangler også underspyling av stemplene, noe som kan bli kritisk ved trimming. Pumpa på sugediesel fueler lineært i forhold til turtall, samme som blir brukt på eco-diesel motoren (1V, 1.6TD, 60hk). TD pumpene fueler eksponentiellt da den også tar hensyn til ladetrykk, og det passer mye bedre til behovet i TD motorene. Det er god kapasitet i pumpa, en må bare modde litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 9, 2009 ok.... noen som har peiling på hva som er forskjellen på de forskjellige turbomotorene da??? er det bare turbotrykket som skiller dem hk messig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 12, 2009 bump...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 12, 2009 turbotrykk og dieselpumpe, 80hk motorene har intercooler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 21, 2009 ok så ettersom jeg har 80hk motoren så er det samme hvilken av 1.6td blokkene jeg bruker mao.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...