Bytte "gummi-muffa" på TPS-kontakt 20VT..?

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg omsider skulle fått bytta denne gummien på TPS-kontakten slik at det ser litt bedre ut..:)

En eller annen klovn har tydeligvis brukt kniv på den gummien en gang..

Men noen som har en grei fremgangsmåte for å få ut de småå kabelskoene UTEN å ødelegge/sprekke plastikk-dritten..?

Gummien/kontakten sees forresten i høyre kant på bildet her til venstre for den brune ledningen:

diverse90qosv028.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

finnes egne verktøy til det... men kan hende du klarer det med en binders hvis du bøyer det til... må løsnes på to sider av stikkeren samtidig.. og så dras ut bakover...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte en liten, flat skrutrekker som var like bred som koblingspinnene. Lirket den inn i overkant av pinnen, vippet forsiktig opp slik at feste-hakene på pinnen presses ned, og dro ledning og pinne ut i bakkant.

Finnes som nevnt spesialverktøy for slikt, men det gikk helt fint med skrutrekkeren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror de har fått utstikkerverktøy på biltema til slikt. ett sett hvis jeg ikke husker feil,veldig kjekt å ha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har slikt verktøy på tema ja

men 034 selger ny tps med pinner og boot til 38$

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar.

Har liksom prøvd med den minste flate skrutrekkern jeg har også men ikke snakk om at jeg syns det skulle gå ann...

Har sett det som biltema har ja, men syns ikke det så ut til å kunne hjelpe..

Får forske litt på dette i mårra.

Hvis ikke blir det vel å bestille fra 034..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker 'innmaten' fra en vindusvisker, det tynne rustfri blekket som forsterker gummien liksom. Kjekt til mye! :P

Ellers har disse plugghusene en lei tendens til å bli sprø og sprekke når de blir eldre, så vær litt forsiktig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker 'innmaten' fra en vindusvisker, det tynne rustfri blekket som forsterker gummien liksom. Kjekt til mye! :P

Ellers har disse plugghusene en lei tendens til å bli sprø og sprekke når de blir eldre, så vær litt forsiktig..

Okei.

Ja, jeg har prøvd meg litt på pluggen på det ekstra ledn.nettet jeg har liggende og det stemmer godt at det er sprøtt ja...:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.