UrS4en bare stoppet plutselig, hva er det?

Anbefalte innlegg

Da jeg kjørte hjemover fra jobb i dag stoppet plutselig motoren i bilen min (1993 S4). Jeg skulle til å kjøre forbi en kostebil og i det jeg trakker på gassen dør motoren helt. Klarte heldigvis å komme meg ut av tunnelen før bilen sluttet å trille.

Bilen er bygget om fra automat til manuell, så jeg sjekket girvelgeren. Deretter sjekket jeg at det ikke var registerreim som hadde tatt kveld, begge deler ser bra ut.

Fikk også sjekket sikringen til bensinpumpa, denne var hel. Sjekket bensinpumpereleet, dette slår inn når tenning settes på. Kunne derimot ikke høre noe til bensinpumpa mi: klø :.

Kan det være denne som kuttet? Burde vel kansje fått ett forvarsel da i form av nøkking og ujevn gange? Noen som har noen gode forslag?

JA, det er bensin på bilen: gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

få lest ut feilkoder, tipper på def hallgiver jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke umulig det.. Håper verkstedet har tid til å lese av det der i morgen. Hva koster en hallgiver da? Hvor sitter den og er det vanskelig å skifte???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du har den nye typen AAN motor sitter den bak øvre reimhjulet

Har du den gamle typen sitter den i "fordeleren" bak på toppen

Koster 18-1900.- sist jeg sjekka for den nye typen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du har den nye typen AAN motor sitter den bak øvre reimhjulet

Har du den gamle typen sitter den i "fordeleren" bak på toppen

Koster 18-1900.- sist jeg sjekka for den nye typen.

hvis du har den med hallgiver bak det øvre reimhjulet så stopper ikke motoren om denne ryker mens motor er i gang, men den vil ikke starte igjen etter at motor er stoppet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du har den med hallgiver bak det øvre reimhjulet så stopper ikke motoren om denne ryker mens motor er i gang, men den vil ikke starte igjen etter at motor er stoppet.

Stemmer! :) kan jo evnt. sjekke sikringene ved ecu'en... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må dra bilen på starteren for at bensinpumpa skal gå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dagen før pumpen ga seg på min URS4, så kuttet den bittelitt da jeg hadde max pådrag.. Men bilen gikk fint utenom..

Kjørte hjem, og neste dag var den død.. Skjer fort dette, og gjerne rundt 200.000 km :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gode svar her. Håper virkelig at verkstedet får tatt en kikk på bilen i dag. Da får man i alle fall noe å forholde seg til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nå ha sjekket de 3 mest basic tingene til en motor: Fuel (kople fra slangen(e) til motor for å finne flow), tenning (av med toppdekselet og sjekk gnist på plugger, luft ( tett filter etc.).

"Always start with the basics"!

Hadde "død" bil selv for noen år siden og da var det fuel pumpen. Går ann å legge seg foran høyre bakhjul for å lytte etter livstegn fra denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nå ha sjekket de 3 mest basic tingene til en motor: Fuel (kople fra slangen(e) til motor for å finne flow), tenning (av med toppdekselet og sjekk gnist på plugger, luft ( tett filter etc.).

"Always start with the basics"!

Hadde "død" bil selv for noen år siden og da var det fuel pumpen. Går ann å legge seg foran høyre bakhjul for å lytte etter livstegn fra denne.

Har sjekket disse tingene... Nye coiler (034), nytt luftfilter, ny veivføler... Kjenner ikke noe bensinlukt i motorrom når bilen kinnes, så har en mistanke til bensinpumpa. Vi får se hva de kommer fram til. Må bare vente på dommen fra verkstedet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.