Byttet felger, nå er hjullageret dårlig!? Passat 3bg

Anbefalte innlegg

Byttet fra 195/65 15 dekk/felg til 235/40 18 felg 9" ET30, nå høres det ut som venstre hjullager foran er defekt... kan felgene jeg satt på fremheve lyden som jeg ikke har merket før? Pluss må man ha ny 4 hjulskontroll ved bytte av hjullager foran på passat 3bg 2001 mod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ikke ha hjulstillingskontroll ved hjullagerbytte:)

Det kan være at lageret har vert dårlig, men siden den nye felgene har annet innpress/bredde kan trykket på lageret endre seg og medføre at du får ulyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde jeg hadde defekt hjullager foran når jeg fikk på sommerhjula mine i fjor. Det viste seg å være dekkstøy fra Nankang-dekka. Lyden var helt lik lyden fra dårlig lager og ble også værre i svinger. Etter at jeg bytta til Kumho-dekk ble lyden helt borte :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde jeg hadde defekt hjullager foran når jeg fikk på sommerhjula mine i fjor. Det viste seg å være dekkstøy fra Nankang-dekka. Lyden var helt lik lyden fra dårlig lager og ble også værre i svinger. Etter at jeg bytta til Kumho-dekk ble lyden helt borte :)

Ja, mulig det er det.. men er bare fra venstre foran. Er Falken dekk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet på min bil, satt på sommerfelgene med Nankang dekk. Og fikk en ulyd i bilen. En slags ulelyd. Var bombesikker på at det var hjullageret. Byttet det i dag. Men ingen forskjell.

Men har alikevel vondt for å tro at støyen kommer fra dekkene, da den ikke var der i fjor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å sett på igjen ene vinterdekket ditt og kjør og hør om du hører lyden like godt da?

Etter jeg satt på 18" så hørte jeg hjul lageret mitt mye bedre enn da jeg kjørte på 15" gitt :) men nå er det borte, bytta i dag!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å sett på igjen ene vinterdekket ditt og kjør og hør om du hører lyden like godt da?

Etter jeg satt på 18" så hørte jeg hjul lageret mitt mye bedre enn da jeg kjørte på 15" gitt :) men nå er det borte, bytta i dag!

Blir så jeg bytter hjullageret i juli tenker jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det samme på min 3bg. Hører det bedre etter sommerhjula kom på plass men skal bytte hjullager snart så det blir helt stille igjen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.