ERROR i kombiinstrument VW Touran 2004 modell

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en VW Touran 1.9TDI, 2004 modell.

I instrumentpanelet der det vanligvis står antall kjørte kilometer, står det ofte ERROR. Når jeg trykker på trip telleren forsvinner/nullstilles "alarmen". Noen ganger kommer ERROR tilbake når jeg stopper bilen (går på tomgang), noen ganger kommer ERROR tilbake når jeg slår på lysene. I tillegg oppfører blinklysene seg rart. Noen ganger blinker lysene i motsatt retning av det som jeg gjør, noen ganger blinker de ikke, og noen ganger kan de forsvinne under blinking, for så å komme på igjen. Lysene i kombiinstrumentet/instrumentpanelet (lys for blinklys, cruise control, setebelte etc) fluktuerer, blinker, blir borte, kommer på etc.

Møller sier at jeg må bytte kombiinstumentet som har delenummer 1T0920870C (reservedelsnr 1T0920870CX001). De sier at det IKKE er noe feil med blinklys hendel. Diagnoseprotokollen sier 00003 014 Styreenhed Defekt, og 00474 004 Styreenhed til startspærre Intet signal/ingen kommunikasjon Sporadisk.

Har noen vært borti dette før?

Bilen kan også være litt tungstartet, må holde nøkkelen i start posisjon en stund (3-5 sek). Møller har byttet drivstoff filter etc.

Møller sier at bytte av kombiinstrument 1T0920870C (reservedelsnr 1T0920870CX001) koser rundt 5.000,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om de har feilsøkt på problemet får du nesten stole på det de sier.

Om det kún er tipping fra deres side kan det óg være styreenhet for ratt(sitter på rattstammen) f.eks som lager krøll.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har vært borti dette problemet flere ganger ?

har en kompis som har en 04/05 touran med ERROR som blinker av og til i kjørekomputeren.

Han ble opplyst om at dette var en typisk feil som kom når de hadde fått noen km på nakken og var på grunn av dårlig kontakt i instrumentpanelet.

Er dette noe man kan fikse eller må det byttes ? Ligger kmstand i instrumentbordet eller i bilens ecu mtp og eventuelt bytte instrumentpanel....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må byttest.. Har byttet flere med dette problemet.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ved og kjøre med det, vil det medføre feil ved bruk av bil ? vil den til slutt stoppe eller noe slikt ?

eller vil det kun være at det blinker error til tider ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.