#1 Skrevet Mai 18, 2009 Hei. Skal sette på senkesett på min Audi A6 1,8TQ, men har et problem og det er at jeg ikke får tatt firehjulskontroll på bilen samtidig, må vente noen dager. Er dette farlig å kjøre med mens jeg venter på kontrollen. Hjula blir jo stilt inn etter beste skjøn etter at senkesettet er satt på.. Takker for alle svar=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 18, 2009 Hei.Skal sette på senkesett på min Audi A6 1,8TQ, men har et problem og det er at jeg ikke får tatt firehjulskontroll på bilen samtidig, må vente noen dager. Er dette farlig å kjøre med mens jeg venter på kontrollen. Hjula blir jo stilt inn etter beste skjøn etter at senkesettet er satt på.. Takker for alle svar=) Tar du den med en gang, må du jo ta den igjen etter 2mnd når det har "satt" seg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 18, 2009 Så det du egentlig sier at jeg like godt kan vente 2mnd!? Tenkte at quattro`n ikke likte at camber+ alt det andre ikke var på stell. Vil liksom ikke ødelege noe fordi jeg er for rastløs av meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 18, 2009 eneste quattroen ikke liker er ulik rulleomkrets på hjulene. hjulvinklene sliter bare dekk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 19, 2009 Oki, takk for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 19, 2009 Tar du den med en gang, må du jo ta den igjen etter 2mnd når det har "satt" seg:) Ser det er flere som sier dette. Hvorfor? Syns det høres spesielt ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 19, 2009 Ser det er flere som sier dette. Hvorfor? Syns det høres spesielt ut. Er fjørene som må synke sammen, dvs er vel noe med spenningene og metall tretthet.. Sikkert en luring som kan forklare men dette gjelder mye annet enn bilfjører også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 19, 2009 Avhengig av kvalitet på fjørene og stivhet vil alltid disse synke noe sammen og "sette" seg etter å ha vært utsatt for bilens vekt og påkjenninger ved kjøring. Varierer veldig fra type til type hvor mye fjærene siger men noe vil det alltid være. Viktigheten av 4 hjulskontroll avhenger jo også av hvor mye du senker. Ved moderat senk dvs 20-40mm er min erfaring at hjulvinklene på disse endrer seg minimalt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 19, 2009 Hmm. Jeg har kjørt 8 mil siden jeg senket, og skal nå kjøre 9 mil til der jeg skal ta hjulstillinga.. Burde jeg med andre ord ventet ? Skal bytte alle foringene i understell, så må vell uansett ta det på nytt da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 19, 2009 Jeg kjørte hvertfall 30mil før jeg fikk justert bilen etter senkesettet, da rakk det og synke til også. Ingen problem! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 19, 2009 Jeg venta ~2mnds på gamlebilen, måtte vel ha 2 nye dekk såvidt jeg husker. Venta 1,5 uke nå nettopp før kontroll, får heller se om jeg sliter dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 19, 2009 Jeg venta ~2mnds på gamlebilen, måtte vel ha 2 nye dekk såvidt jeg husker. Venta 1,5 uke nå nettopp før kontroll, får heller se om jeg sliter dekk. Det kommer jo også ann på hvor mye du senker da;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 20, 2009 Er fjørene som må synke sammen, dvs er vel noe med spenningene og metall tretthet.. Sikkert en luring som kan forklare men dette gjelder mye annet enn bilfjører også. Joda, jeg skønner tankegangen. Men er usikker på hvor riktig den egentlig kan være. Det kan da ikke være slik at ett produkt som produseres spesifikt til en type bil med en type vekt skal endre struktur før man kan ta det 100% i bruk. Da vil jeg påstå at fjøra/fjørbeinet er underdimmensjonert. Syns det virker særdeles pussig at man skal sitte å vente på deformering av fjøra.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 20, 2009 Jeg hadde 4hjulskontroll rett etter senking, eibach 35mm med sachs. . Kjørte med det i vel 5 mnd for så å ta ei ny: Ingenting å justere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 20, 2009 Det kommer jo også ann på hvor mye du senker da;) Finnes det andre valg enn jevnt med hjulbuen? Neida. Selvsagt, jeg ser poenget. Nevnte det bare fordi det faktisk vil variere litt hva som er lurt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 20, 2009 Står jo tilogmed i mange monterings anvisninger på fjærer.. kjøres inn så de setter seg ca 2000km før justering av hjulvinkler. Fjærer vil alltid sette seg og skal man ha vinklene 100% rett så må de sette seg først. Sånn er det bare, udiskutabelt:) Send en mail til eibach eller noe å hør.. de sier også at de skal sette seg først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 20, 2009 Ikke for å kverulere men på min bil med EIBACH forandret IKKE vinklene seg etter "innkjøring"... Men dette må være unntaket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 20, 2009 (endret) Ikke for å kverulere men på min bil med EIBACH forandret IKKE vinklene seg etter "innkjøring"... Men dette må være unntaket Multilink er spessielt designet nettopp for å holde vinklene så like som mulig ved inn og ut fjæring så en bil med den type forstilling vil ikke forandre vinkler i samme grad som en a3 gjør når fjæren setter seg:) Ser nå at det ikke er enslik s6 du har;) Men som nevnt av andre her, så er det forskjell fra fjær type til fjærtype hvor me de siger:) tydeigvis ikke såmye på din;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 20, 2009 Min Tiguan ble vond og kjøre etter senk pga feil spissing bak:p Så jeg tok kontrollen raskt etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 20, 2009 Jeg tar alltids 4hjulskontroll med engang, dette fordi jeg vil være sikker på at bilen oppfører seg som den skal. Så får man heller ta en ny kontroll når man ser at fjørene har sunket sammen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 20, 2009 Jeg tar alltids 4hjulskontroll med engang, dette fordi jeg vil være sikker på at bilen oppfører seg som den skal. Så får man heller ta en ny kontroll når man ser at fjørene har sunket sammen:) Den støtter jeg! og samme gjør jeg selv på min egen bil:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...