ulyd fra bakakslingen?!?!?

Anbefalte innlegg

har en slags klunke lyd fra bakakslingen, er usikker på hvilken side, siden den kommer kun i fart...

når vinterdekkene (16" 215 R55) sto på tok den nedi på høyre side bak ved litt store dumper, men ikke på venstre.

nå har jeg satt på sommerdekk (17" 225 R45)og bilen tar ikke nedi lenger, sikkert for at hjulet er litt mindre...

jeg har mistenkt en stund at fjæra/fjærene var knekt, men har inspisert og kan ikke finne noen brudd...

støtdemperene ble kjøpt i fjor...

når jeg kjører på grusvei og det rister, så høres det meget godt, akkurat som at det er noe som er løst på akslingen (ikke quattro) bilen er forresten en Audi 100 c4 93mod..

har også oppdaget at det er litt slingring i selve hjulet.. som at hjullagret er gåent..??

trenger litt hjelp siden jeg ikke vil bestille deler også viser det er noe annet som er galt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som foringer eller ledd i bakstillingen din. Hjullager høres somregel ikke som dunkelyder, men mer rumlelyd. Men for all del sjekk det for slakk. Ellers kan det være eksos som tar borti noe, eller foringer i dempertoppene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert eksos som dunker borti eller foring/endeledd/pendelstag som er slitt :)

Bare jekke opp, og jukke litt på delene... er det eksos så kan du prøve å tenke på om det er noe forskjell fra når bilen her heeelt varm eller når den er kald...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tightet akkurat ene kalipperen min som var løs i går. Lagde et fæla spetakkel over humper..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, skal til "pærs" imårra og se... det er liksom at noe er løst ja.

calipperen løs... kansje kansje...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemet er funnet... calipperen var løs, kunne flytte på den med fingern, :)

men hvorfor tar bilen nedi på den ene siden bak...?? er fjærene slitne?? eller er det gummiforing til sstøtdemperen øverst som er gåen..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel panhard stag på dissa bila?

da vil jo bakaksel flytte seg litt i dumper. da vil den ta inni kun på en side.

mål litt klaringer, tipper at ene hjulet står litt lengre ut enn det andre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel panhard stag på dissa bila?

da vil jo bakaksel flytte seg litt i dumper. da vil den ta inni kun på en side.

mål litt klaringer, tipper at ene hjulet står litt lengre ut enn det andre :)

hvis det er panhard staget, er det noe som lar seg fixe noen foringer, eller må jeg kjøpe nytt stag da..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.