#1 Skrevet Mai 19, 2009 Har fått meg komplett motor og drivlinje fra en S2 Avant som jeg vil gjøre go' bilen min enda gøyere med:) Planen er å få det godkjent, og har begynt søkerunden med biltilsynet. Trodde vel at det skulle være en grei sak å få dette til ettersom det er flere posistive erfaringer fra folk som har gjort dette før. Men det hele koker ned til: Fikk positivt tilbakemelding fra biltilsynet, MEN de må ha en eller annen form for dokumentasjon på at B4 sedan quattro og S2 sedan har samme råkarroseri evt. evne/styrke til å tåle en større motor. typegodkjenning@møller har ingen dokumentasjon på dette. Delenr. er utgått, og de vil ikke gi meg noe dokumentasjon på at mitt karroseri er styrkemessig tilsvarende en S2 sedan. Hverken bekrefte eller avkrefte. Eneste jeg fikk bekreftet pr. mail fra Møller var at største motor som ble levert i Audi 80 B4 quattro var 2226 og 232KW.... men ingen dokumentasjon på råkarroseri. Videre argumenterte jeg ovenfor biltilsynet at det var gjort flere lignende ombyggninger som er godkjent. Fikk som svar at godkjenning av kjøretøy er et enkeltvedtak som det i utgangspunket ikke er mulig å støtte seg til osv... Men, fikk et lite vindu.. Imidlertid kan vi dersom du har registreringsnummer på tilsvarende godkjente ombygd biler se hva som ligger til grunn for godkjenningen, og dersom vi finner dokumentasjonen tilfredsstillende basere oss på denne. (krever tillatelse fra de/den aktuelle søker) Meget takknemlig for alt som kan hjelpe meg videre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 19, 2009 Holder det ikke å finne at 'varenumrene' er like i AKTE eller noe, da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 19, 2009 I den versjonen jeg har, står ikke delenummerene på råkarrosseriet.. Kanskje noen tidligere versjoner har? Spørs, jeg må vel uansett få "Møller" signatur på dette for å få det godkjent som dokumentasjon. Rart de ikke har delenummer i arkivene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 26, 2009 I den versjonen jeg har, står ikke delenummerene på råkarrosseriet.. Kanskje noen tidligere versjoner har? Spørs, jeg må vel uansett få "Møller" signatur på dette for å få det godkjent som dokumentasjon. Rart de ikke har delenummer i arkivene.. Hey! slenger meg på denne tråden her eg, når Møller kan dokumentere at største motor levert med karosseriet du har er 232Kw, så ligger du no godt innafor det som er effekten i ein s2 motor. Ergo burde dette vere nok dokumentasjon for BT at karosseriet tåler S2 motorens effekt på 169Kw?!? Rett meg gjerne vist eg tar feil her for eg set i same klypa:P hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 26, 2009 Nja..Bare skriftlig bekrefte at B4 quattro var levert med opptil 232KW. Ikke dokumentere at quattro råkarroseri f. eks har samme delenummer uanhengig av motorstørrelse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 26, 2009 (endret) En bekjent fikk godkjent sitt bygg fra BMW 320 til M3 kun ved å levere utskrift fra delekatalogen der det går frem at det kun er ett delenummer på råkarosseri uansett motor. Tror ikke disse var innom noen forhandler med stempel og lignende, men det burde ikke være noe stor sak for møller å ta ett par utskrifter og gå "god" for disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 26, 2009 En bekjent fikk godkjent sitt bygg fra BMW 320 til M3 kun ved å levere utskrift fra delekatalogen der det går frem at det kun er ett delenummer på råkarosseri uansett motor. Tror ikke disse var innom noen forhandler med stempel og lignende, men det burde ikke være noe stor sak for møller å ta ett par utskrifter og gå "god" for disse. Det er sånn jeg ser for meg å komme i mål. Men delenummeret på råkarroseriet er utgått hos Møller. Hvertfall det de har sagt. I den versjonen av ETKA jeg har sett i, står heller ikke delenummer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 26, 2009 (endret) tips: les av karosserikoden din, den skal vere den samme med unntak av ein bokstav, som står for årstal (med mindre du finn ein med same år). Bruker cupe som eksempel sida eg er mest kjent med desse. Min audi 89mod 20v 7A har karosserikode: WAU ZZZ 8B Z KA XXXXXX, S2 har: WAUZZZ8BZ NA XXXXXX Så får du Møller til og skrive ut eit papir i noen grad av følgende (sitat frå møller) : Herved bekreftes det at Audi "80" S2 sedan og Avant Samt coupe, Coupe Quattro med understellsnr. WAU ZZZ 8BZ 000000 ble levert originalt med motor med kjenningsbokstaver 3b som er en bensinmotor med motoreffekt 162kw, samt ABY som er en bensinmotor på 2226cm3 med motoreffekt 169kw. Då har du bevist at karosseriet er samme råkaross og godkjent for og mekke nedi s2 maskin;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 27, 2009 tips: les av karosserikoden din, den skal vere den samme med unntak av ein bokstav, som står for årstal (med mindre du finn ein med same år). Bruker cupe som eksempel sida eg er mest kjent med desse. Min audi 89mod 20v 7A har karosserikode: WAU ZZZ 8B Z KA XXXXXX, S2 har: WAUZZZ8BZ NA XXXXXX Så får du Møller til og skrive ut eit papir i noen grad av følgende (sitat frå møller) : Herved bekreftes det at Audi "80" S2 sedan og Avant Samt coupe, Coupe Quattro med understellsnr. WAU ZZZ 8BZ 000000 ble levert originalt med motor med kjenningsbokstaver 3b som er en bensinmotor med motoreffekt 162kw, samt ABY som er en bensinmotor på 2226cm3 med motoreffekt 169kw. Då har du bevist at karosseriet er samme råkaross og godkjent for og mekke nedi s2 maskin;) Er vel egentlig dette jeg har prøvd på og ikke fått så langt.. Men det er jo mulig jeg kan få det fra en annen plass.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 28, 2009 Berre å prøve seg forskjellige plasser, og gjenne ikkje formulere det i samangeng at du treng det til ei ombygging, men meir til ei godkjenning. Med ein gong det er snakk om ombygging så blir folk skeptiske, gjeld og gå litt rundt grauten:) Og trenger kun eit skriv på at biler med S2 maskiner 3b/aby vart utgitt i serier med desse kaross kodane.. Veit det har blitt gitt ut slike papirer før, men ikkje lett og få tak i desverre.. Uansett så ønsker eg deg lykke til, har sjølv sendt mail til møller, så får eg kopiere opp;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 20, 2009 Skal ikke være enkelt dette nei.. Fikk en mulighet av BT å vise til tidligere ombygginger sånn at de kunne sjekke hvilken dokumentasjon ang råkarroseri som lå bak disse. Fikk tillatelse fra tre stk her på forumet til dette:) Men dokumentajson var mangelfull eller ikke tilstedet. Var visst ikke påbud før 2007 å scanne inn eller kopiere dokumentasjon. Det har også blitt innskjerpet en del krav for ombygging i nov 2007 ang. ombygging i følge han jeg har hatt kontakt med. Fikk tak i en litt eldre delekatalog, men ikke gammel nok 2005 tror jeg... Fant delenummer på Audi 100 C4 og S4, men ikke Audi 80 S2. Noen som har noen andre forslag til hvordan skaffe dokumentasjon/delenummer på råkarrosieri? Må vel ligge i et gammelt arkiv i tyskland vel! Evt. må jo være noen som faktisk har peiling og myndighet til å fortelle hva som er likt og evt forskjellig. Synlig forskjell er jo batterikasse og dempertårnstag(som burde fint gå an å ettermontere). Er vel lite sannsynlig at det er designet et nytt og sterkere råkarroseri med flere sveisepunker/sømmer osv.for å tåle 100hk mer effekt, som det ble laget 306 ekslemplarer av. Og det stopper for Møller fordi delnummer er utgått i systemet. Det er jo ikke papirer på en hel ombygging det er snakk om. Bare om/hva som evt. er forskjell på råkarosseri: bh : Regner med at det ikke hjelper å sende søknad til en annen region enn den man tilhører... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 20, 2009 Råkaross: 8A5 800 403 BE Batterikonsoll: 8A0809353B Forsterkning for dempertårn: 8A0805635B (kun venstre på lager, men V og H er like). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 20, 2009 Herved bekreftes det at Audi "80" S2 sedan og Avant Samt coupe, Coupe Quattro med understellsnr. WAU ZZZ 8BZ 000000 ble levert originalt med motor med kjenningsbokstaver 3b som er en bensinmotor med motoreffekt 162kw, samt ABY som er en bensinmotor på 2226cm3 med motoreffekt 169kw. Det der låter underlig kjent:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 20, 2009 Råkaross: 8A5 800 403 BE Batterikonsoll: 8A0809353B Forsterkning for dempertårn: 8A0805635B (kun venstre på lager, men V og H er like). For hvilket råkaross er dette delenummer for? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 20, 2009 Det der låter underlig kjent:p Har du dette underskrevet av møller eller ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 20, 2009 For hvilket råkaross er dette delenummer for? Audi 80, Audi 80 V6 m/u soltak og Audi S2 6 syl ifølge katalogen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 20, 2009 Har du dette underskrevet av møller eller ? Ja. *Vente på 92 PM om kopi* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 20, 2009 Ja. *Vente på 92 PM om kopi* Du har hvertfall fått av meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 20, 2009 (endret) Scratch det delenummeret til råkaross. Nå har jeg satt sammen en PDF med samtlige delenr til råkaross til Audi 80. Delenr råkarosseri Audi 80 mvh Terje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 20, 2009 (endret) Scratch det delenummeret til råkaross. Nå har jeg satt sammen en PDF med samtlige delenr til råkaross til Audi 80. Delenr råkarosseri Audi 80 mvh Terje Mange takk Men jeg stusser litt på disse bokstav endingene: F.eks 8A5 800 403 AQ karosseri-råbygg for 6-girs manuell girkasse v.styrt sedan: 5-sylinder: vs. 8A9 800 403 AQ karosseri-råbygg for manuell girkasse v.styrt AVANT: 5-sylinder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 20, 2009 Mange takk Men jeg stusser litt på disse bokstav endingene: F.eks 8A5 800 403 AQ karosseri-råbygg for 6-girs manuell girkasse v.styrt sedan: 5-sylinder: vs. 8A9 800 403 AQ karosseri-råbygg for manuell girkasse v.styrt AVANT: 5-sylinder Bedre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 21, 2009 Bedre? Hehe, se der ja. Så meg litt blind på tallene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juli 21, 2009 Råkaross: 8A5 800 403 BE Batterikonsoll: 8A0809353B Forsterkning for dempertårn: 8A0805635B (kun venstre på lager, men V og H er like). Jeg finner ikke dette delenummeret i listen 8A5 800 403 BE 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 21, 2009 drar opp igjen denne tråden jeg. min coupe quattro 20v har rammenummer : WAUZZZ8BZ NA XXXXXX vil det si at det er mulig å godkjenne denne som s2:)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 21, 2009 Ja det skal gå fint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...