#1 Skrevet Mai 19, 2009 Hei. Har en 01 S3 som noen ganger går veldig høyt på tomgang. Og dersom jeg da stopper bilen og prøver å starte den igjen så må jeg prøve en stund for å få start på den. Det virker nesten som om tomgangen henger igjen og gjør at bilen blir rå. Jeg har prøvd å la bilen stå og "roe seg ned", men da kan den ofte måtte stå 30min+ og det er litt upraktisk. Motorlampa lyser, men jeg har ikke fått kjørt noen diagnose på den enda. Noen som har noen formening om hva som er galt, eller har vært borti det før? Jeg har vært borti at en 99 A4 1.6 gikk ujamnt på tomtgang, og da var det gass-spjeldpotensiometer enhet som var gåen, er dette syke på S3 og? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 19, 2009 Kan være spjeldet ditt som trenger en rens, eller at det faktisk er gåent. I og med at du har en motorlampe som lyser så er det nok mye greiere å lese av feilminnet som første punkt. Det bidrar til litt mer substans i gjettingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 19, 2009 Skudd i mørket: Batteriet kansje? At det ligger å selvutlader seg, og når du starter så går motoren i økt tomgang for å lade det opp igjen. Men er og enig med Pedersen her, gasspjeld er ikke uvanlig. Prøve med belastningsprøve på batteriet og diagnose, så får du nok beskjed 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 14, 2009 (endret) Fant igjen VAG-com'en min og fikk lest ut feilkoder. Virker som jeg må bytte G62, og G235. G235 har jeg forstått at sitter på downpipe, men noen som har bilde av hvor G62 sitter? kan jeg ringe til Møller og si at jeg skal ha G235 og G42 til denne bilen, også forstår dem hva jeg snakker om, eller må jeg finne delenummer på dem? (eller burde jeg kjøpe ett annet sted?) (Ellers må jeg innrømme at jeg ble litt flau når jeg tok diagnosen, fikk 3-400 misfire på ett par minutt.. Tenkte at en coil var gåen, men tenkte jeg skulle sjekke at den var koblet ordentlig på. Til min store overraskelse, så var ikke coilen skikkelig dyttet nedpå.. Bilen ble litt sprekere nå ) Men desverre kom feilkodene tilbake, og bilen er nesten like vanskelig å starte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 14, 2009 Her er foressten feilkodene: 16727 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too High P0343 - 35-00 - - 17863 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Implausible Signal P1455 - 35-10 - - - Intermittent 16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High P0118 - 35-00 - - G40'en har jeg forstått at er en feil som kommer av at jeg ikke får start på bilen, så den kan jeg bare ignorere? Kan disse to feilkodene ha noen sammenheng? At jeg får feil på den ene pga av den andre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 15, 2009 Oppdaterer tråden litt jeg i tilfelle noen andre skulle få samme problem: G62 er nå bestilt kostet 193,- G235 var iflg forhandleren ikke på lager i Norge, og de hadde aldri byttet noen, den kostet bare 2275,-!! Så jeg venter og ser om det kan være en følgefeil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 17, 2009 Noen som har en tilsvarende motor og vag-com som kan hjelpe meg litt? Om man går inn på måleblokkene, nr 46 så har man en kolonne med O2S2, hva får dere der når bilen står på tomgang? Min ligger alltid på 15gr. Hvor kjøper jeg billigst G235? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 16, 2009 Har prøvd å google litt uten å bli så mye klokere, noen som vet hvor G235 sitter? Møller visste ikke hva G235 var.. Jeg tror det er den som sitter på downpipe bak turbo, men greit å være sikker før jeg bestiller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 8, 2009 Oppdaterer meg selv jeg.. G235 er en av de som sitter på eksosen. Etthva jeg har forstått så er det en foran catalysator og en bak. Som skrevet over skulle Møller ha 2.275,- for denne. Jeg har funnet http://www.oxygensensor.net og http://www.gendan.co.uk noen som erfaring derfra? Skulle bare ha 500 pr sensor.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...