#1 Skrevet Mai 19, 2009 Noen som har tips til hvordan få disse orginale intercooler slangene tette i skjøtene på en passat tdi 130PD?? Er jo slike alu klips som får nedi et spor med en gummipakkning rundt, dette er ikke tett, svetter litt olje der. (ja, det er vanlig litt olje i disse rørene) tenkte å skjøte de med silikonslange evt, men.. Tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 19, 2009 Det jeg gjorde, var å legge en stripe med vulktape over (eller under, det husker jeg ikke) gummipakningen, før jeg koplet den til intercooleren. Etter at klipsen var på plass, vulket jeg godt over skjøten. 1 år siden nå, og utrolig nok så er det tørt fotrsatt. Synes også at trykket ble mere stabilt, men det er mulig at det bare er noe jeg innbiller meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 19, 2009 Det jeg gjorde, var å legge en stripe med vulktape over (eller under, det husker jeg ikke) gummipakningen, før jeg koplet den til intercooleren. Etter at klipsen var på plass, vulket jeg godt over skjøten.1 år siden nå, og utrolig nok så er det tørt fotrsatt. Synes også at trykket ble mere stabilt, men det er mulig at det bare er noe jeg innbiller meg Det kan jeg prøve ja. Vulketape har jeg masse av da jeg er telekommunikasjonsmontør:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 20, 2009 Noen som har tips til hvordan få disse orginale intercooler slangene tette i skjøtene på en passat tdi 130PD?? Er jo slike alu klips som får nedi et spor med en gummipakkning rundt, dette er ikke tett, svetter litt olje der. (ja, det er vanlig litt olje i disse rørene) tenkte å skjøte de med silikonslange evt, men.. Tips? Skift alle pakningene så blir det tett, det er 7 stk totalt. Er gjort en oppgradering på disse, da de tidligere utgaver var av for dårlig kvalitet. Gamle ringer er sorte, og de nye er grønne! Har gjort dette på min 02 passat, og det ble tett, koster ca 300 kr i deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 20, 2009 Skift alle pakningene så blir det tett, det er 7 stk totalt.Er gjort en oppgradering på disse, da de tidligere utgaver var av for dårlig kvalitet. Gamle ringer er sorte, og de nye er grønne! Har gjort dette på min 02 passat, og det ble tett, koster ca 300 kr i deler. Godt tips her å. Mine er svarte ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 20, 2009 bytt tettningsringene du så holder det tett;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...