#1 Skrevet Mai 19, 2009 Jeg har en 2004 A6 1,8t Quattro Avant som jeg har lyst til å montere grovere krengningshemmer bak på for å få bedre balanse i bilen med mindre understyring. Bilen er en såkalt Premium, men den er HØY og uten sportsunderstell så glad og fornøyd gikk jeg til innkjøp av staget fra en bil med sportsundestell (delenummer 4BO 511 409F) og tilhørende gummilager som jeg regnet med skulle passe den større diameteren på det nye staget. Kostet rett over 1000,- på Møller så det var ikke noen dyr mod heller. Gjorde samme på en Passat 3B Syncro med godt resultat, den lå fint på veien med KW2. Etter å demontert det gamle staget på A6'en ser jeg at diameteren er lik...... !"#¤%&/` HVAFA...????? Er det noen som vet hva som er feil her? Er stagene hule, så kan kanskje forklaringen være ulik innerdiameter? (Jeg kunne ikke uten videre merke noen forskjell i vekten) Har Premium modellen andre krengningshemmere? Jeg regner med at jeg i dag har montert ny og blank krengninshemmer uten at det gjorde de helt store endringene i kjøreegenskaper så spørsmålet er om noen vet om andre krengningshemmere som er grovere som passer min bil. RS6 har sikkert kraftigere stag, men passer det? S6 hadde samme staget som modellene med sportsunderstell ifølge han på delelageret til Møller her i Bergen, men vi sjekket bare 2004 modeller. Jeg mener tidligere å ha lest en plass at S6 fikk endret understellsoppsett for å gjøre den mer komfortabel på et tidspunkt, er det noen som vet om de tidligere modellene hadde grovere krengningshemmere og eventuelt hvilken årsmodell jeg bør søke etter? Takker for alle svar da han på delelageret til Møller sa han ikke fikk frem noen hidden om diametere osv på de ulike stagene (litt rartegentlig for på VW Passaten mener jeg bestemt han leste opp de ulike diameterene fra ETKA eller hva det heter) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 20, 2009 Kanskje disse kunne hjelp? http://www.orange-tuning.de/shop/hr-audi-a6-4b-lim-avant-quattro-stabilisatorenset-va-ha-p-1920.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 20, 2009 som inlegget over, så har jeg hørt utrolig mye bra om H&R sitt kit, og det er vel ikke langt unna det eneste alternativet også? Får vel sikkert tak i noe jalla billigmerke, men H&R står jo for kvalitet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 21, 2009 Det var jo et greit alternativ og, ser de har 22mm stag bak mot det jeg har som er 18mm. Jeg hadde i utgangspunktet kun tenkt å skifte til grovere stag bak for å få balansen i bilen i retning mer overstyrt (mindre understyrt) og da blir det en god del dyrere å kjøpe hele settet fra H&R enn å kjøpe et originalk Audi stab-stag (om jeg bare finner rett da....) Er det noen som vet om RS6 stabilisatorstaget bak passer rett på vanlig A6 Quattro? Kanskje disse kunne hjelp? http://www.orange-tuning.de/shop/hr-audi-a6-4b-lim-avant-quattro-stabilisatorenset-va-ha-p-1920.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...