#1 Skrevet Mai 20, 2009 Hei Er det enkelt å bytte fra 4 trins kasse til 5 trins kasse på audi 80 B1 (type 82)? Noen som har gjort dette? Vet at Håkon har. Er vel en lik operasjon på type 81 og også på 85-86 model skulle jeg tro. Det jeg lurer på er hvilken clutch man må/bør bruke, og også om fester etc til gearkassen passer. anyone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 20, 2009 Er noe som jeg er i ferd med å gjøre også. Ut ifra hva jeg har lest i X-antall Audi Scene blader, så bør bilen ha den store girkasse tunnelen,med kort girspak(76- ?) Da passer 4+E kassa rett inn, mener å ha lest at orntli 5-trinns kasse ikke passer uten mods. Hva slags clutch er vel avhengig av hvilken motor du bruker?? Fester, tja, tru da det går med orginalt, siden 4+E kassa bare er litt lenger tror jeg?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 20, 2009 Jeg har gjort dette i min 76 modell. 4+ E Kasse i fra en 83 modell. Passet rett på motoren med originalt clutch og svinghjul. Må bygge om det bakre girkasse festet, og bruke deler både i fra 76 modell og 83 modell girkassefeste. Litt trangt i tunellen. Måtte lage festene på bakre girkassefeste ovale slik at jeg kunne senke girkassa litt i bakkant for å få plass. Mulig man slipper å senke girkassa hvis man banker større plass i tunellen enn det jeg gjorde. Tror også jeg brukte giroverføring i fra 83 modellen. Samt at man må mygle litt med reversbryteren. Den sitter ikke på samme sted etter som jeg husker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...