Bytte fra 4 trins til 5 trins kasse på audi 80

Anbefalte innlegg

Hei

Er det enkelt å bytte fra 4 trins kasse til 5 trins kasse på audi 80 B1 (type 82)? Noen som har gjort dette? Vet at Håkon har.

Er vel en lik operasjon på type 81 og også på 85-86 model skulle jeg tro.

Det jeg lurer på er hvilken clutch man må/bør bruke, og også om fester etc til gearkassen passer.

anyone?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noe som jeg er i ferd med å gjøre også. Ut ifra hva jeg har lest i X-antall Audi Scene blader, så bør bilen ha den store girkasse tunnelen,med kort girspak(76- ?) Da passer 4+E kassa rett inn, mener å ha lest at orntli 5-trinns kasse ikke passer uten mods. Hva slags clutch er vel avhengig av hvilken motor du bruker?? Fester, tja, tru da det går med orginalt, siden 4+E kassa bare er litt lenger tror jeg??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gjort dette i min 76 modell. 4+ E Kasse i fra en 83 modell.

Passet rett på motoren med originalt clutch og svinghjul. Må bygge om det bakre girkasse festet, og bruke deler både i fra 76 modell og 83 modell girkassefeste.

Litt trangt i tunellen. Måtte lage festene på bakre girkassefeste ovale slik at jeg kunne senke girkassa litt i bakkant for å få plass. Mulig man slipper å senke girkassa hvis man banker større plass i tunellen enn det jeg gjorde.

Tror også jeg brukte giroverføring i fra 83 modellen. Samt at man må mygle litt med reversbryteren. Den sitter ikke på samme sted etter som jeg husker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.