Anbefalte innlegg

Rå Scrocco! (er dette fortsatt riktig forum og publisere slike media på?)

vwsciroccor.jpg

 

2.0 TFSI 261 BHP

258lb ft

 

• 0-62mph 6.5sec (6.4sec with DSG)

• Top speed 155mph (limited on both models)

• Kerbweight 1333kg (1353kg with DSG)

• Combined economy 34mpg (34.5mpg with DSG)

• CO2 194/g/km (192g/km with DSG)

 

238187.jpg

238181.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vwsciroccor4.jpg

vwsciroccor8.jpg

vwsciroccor3.jpg

vwsciroccor2.jpg

 

VOLKSWAGEN KLARER DET IGJEN

:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice!! Sinnsykt fin!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Damn!! Über!: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Damn!! Über!: rock :

 

x2 :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herreguuuuud! Jeg får vondt av å se slike bilder når jeg vet jeg ikke har råd! hehe Den er så grom:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinnsyk! :) Med fare for å ødelegge stemninga i tråden, hva ville denne koste i Norge tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke 4-motion/Syncro? Det er synd da! :( I så fall kunne dette vært en fremtidig bil for meg. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun forhjulsdrift ja. Må nok regne med en pris på kr 650.000 pluss/minus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne var superfrekk. Sorte speil var en meget bra detalj som motvekt til Audis S serie. Litt spensigere stoler hadde ikke gjordt noe...

 

Aner vi en inflasjon i Scirocco R eksos fremover? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aner vi en inflasjon i Scirocco R eksos fremover? ;)

 

Og den fronten der blir vel å sjå på et par roccoer:) ikkje at det gjer nokke da : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun forhjulsdrift ja. Må nok regne med en pris på kr 650.000 pluss/minus

 

Ikke snakk om/planer/rykter om dette heller? Virker jo helt åndssvakt å ikke komme med en 4 motion versjon. Det hadde garrantert hevet _må ha_ faktoren ett par hakk!

 

Får krysse fingrene å satse på en 4 hjuls drift, og kjøpe brukt om 10 - 15 år..... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne var superfrekk. Sorte speil var en meget bra detalj som motvekt til Audis S serie. Litt spensigere stoler hadde ikke gjordt noe...

 

Aner vi en inflasjon i Scirocco R eksos fremover? ;)

 

Jeg ser hvor VW vil hen med di stolene der. Rått :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke snakk om/planer/rykter om dette heller? Virker jo helt åndssvakt å ikke komme med en 4 motion versjon. Det hadde garrantert hevet _må ha_ faktoren ett par hakk!

 

Får krysse fingrene å satse på en 4 hjuls drift, og kjøpe brukt om 10 - 15 år..... :)

 

Tilsvarende Golf R får 4Motion. Sciroccoen er ikke forberedt for firehjulstrekk og utviklingskostnadene for et nytt chassis til Scirocco med 4Motion kun for denne bilen hadde blitt for høye i forhold til salgspotensiale.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da mangla det bare noen delenr på fangere ? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilsvarende Golf R får 4Motion. Sciroccoen er ikke forberedt for firehjulstrekk og utviklingskostnadene for et nytt chassis til Scirocco med 4Motion kun for denne bilen hadde blitt for høye i forhold til salgspotensiale.

 

Det skulle de ha tenkt på litt tidligere! :P

 

 

Enn om de hadde turt å virkelig slå på stortromma og gjort R-versjonen til en skikkelig RS med den nye 5er´n og 4motion.

Ca 350hk, 450-500nm og 4motion hadde virkelig gjort bilen fortjent til R-betegnelsen.

Prisen her til lands hadde blitt "noe" tung å svelge, men for en bil det hadde vært!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stilig og rå bil.... Men 0-100 på 6,5 er ikke akkurat imponerende tall motoreffekten tatt i betraktning...

2wd har sine åpenbare svakheter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stilig og rå bil.... Men 0-100 på 6,5 er ikke akkurat imponerende tall motoreffekten tatt i betraktning...

2wd har sine åpenbare svakheter...

 

Jeg tenkte det samme!

Men den tar det igjen på vektbesparelse og drivverkstap når den først ligger i 60km/t på landeveien... når det er tørt og ikke snøveier vell å merke ;)

Likte bilen, men savnet også noe alla schalensitze (motorsportstolene fra Gti/R32)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

drit tøff.. ser hvor felgene er hentet design ifra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

drit tøff.. ser hvor felgene er hentet design ifra!

 

Som er??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si jeg faktisk er litt skuffet av denne "R" modellen.. burde vært litt mer lik "Studio R" modellen etter min mening.. men de har vel valgt det "safe" for å få solgt ;)

Satt faktisk å vurderte om jeg skulle vente på R varianten til racewars, men en nesten dobling av bilpris uten avgift i forhold til 200 TFSI varianten synes jeg ikke 65 hester ekstra er verdt ;)

Men de skal ha pluss for litt "renere" dører med å ha fjerna listene, samt bakfangeren var FIIIIIIIIN :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skulle de ha tenkt på litt tidligere! :P

 

Enn om de hadde turt å virkelig slå på stortromma og gjort R-versjonen til en skikkelig RS med den nye 5er´n og 4motion.

Ca 350hk, 450-500nm og 4motion hadde virkelig gjort bilen fortjent til R-betegnelsen.

Prisen her til lands hadde blitt "noe" tung å svelge, men for en bil det hadde vært!

 

Mht at det kommer til å bli solgt ca 1 slike i Norge, så er vel det trolig det siste landet man gidder å tilpasse en modell til. Det er også kun i Norge at denne bilen blir priset så nær Audi S3 pga at effektavgiften utgjør nesten hele bilens pris, mens den i Tyskland vurderes av helt andre kjøpere enn de som ser på Audi R/RS-bil.

 

Hvis de har fått til diffen slik at den ikke blir for nervøs under aks, så synes jeg ikke 265 hk er altfor mye iht bare forhjulstrekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si jeg faktisk er litt skuffet av denne "R" modellen.. burde vært litt mer lik "Studio R" modellen etter min mening.. men de har vel valgt det "safe" for å få solgt ;)

Satt faktisk å vurderte om jeg skulle vente på R varianten til racewars, men en nesten dobling av bilpris uten avgift i forhold til 200 TFSI varianten synes jeg ikke 65 hester ekstra er verdt ;)

Men de skal ha pluss for litt "renere" dører med å ha fjerna listene, samt bakfangeren var FIIIIIIIIN :D

 

Bilpris i Norge på Scirocco R ekskl avgift er jo ikke kjent ennå da Christer. Er ikke sikkert den blir så veldig mye høyere, tipper ca kr 25-30.000 ;) Det er engangsavgiften som vil utgjøre den store forskjellen på kundeprisen på Scirocco 200 TSI og Scirocco R, bare effektavgiften alene utgjør jo kr 100.000 : rolleyes :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.