Noen som kjenner til Nimrod?

Anbefalte innlegg

Jeg titter på en bil med G-lader som skal være overhalt av Nimrod, noen som kjenner til dette firmaet?

 

Tror i hvert fall det var Nimrod han sa, kan det kanskje være et annet firma?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frode Gulbrandsen kanskje?

Sjekk signaturen hans her på forumet.

 

BB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg titter på en bil med G-lader som skal være overhalt av Nimrod, noen som kjenner til dette firmaet?

 

Tror i hvert fall det var Nimrod han sa, kan det kanskje være et annet firma?

 

Om det er en sølv/grå passat det er snakk om så kjenner jeg til den iallefall, regner med det er den iallefall :)

 

Den er overhalt av Frode Guldbrandsen her inne.

Jeg har byttet laderen i bilen, byttet reg reim,servoreim, regreim-drev med bolt på veiva, servopumpe, skiver og klosser foran, klosser bak, monterte ladetrykksmåler og litt annet småtteri(garantert noe jeg har glemt ;)), den passaten var iallefall meget meget godt holdt i vår når jeg holdt på med den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er en sølv/grå passat det er snakk om så kjenner jeg til den iallefall, regner med det er den iallefall :)

 

Den er overhalt av Frode Guldbrandsen her inne.

Jeg har byttet laderen i bilen, byttet reg reim,servoreim, regreim-drev med bolt på veiva, servopumpe, skiver og klosser foran, klosser bak, monterte ladetrykksmåler og litt annet småtteri(garantert noe jeg har glemt ;)), den passaten var iallefall meget meget godt holdt i vår når jeg holdt på med den.

 

Er det denne denne du har "hatt fingrene borti?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det denne denne du har "hatt fingrene borti?

 

Jepp, det er den.

 

Ikke skyt meg for plasseringen/monteringen av ladetrykksmålern, kunden ville ha det på det viset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk, da vet jeg litt mer om bilen.

 

Vet du hva slags garanti Frode gir på laderen?

 

Glemte en ting...vet du om det er en "ren" overhaling eller om det er gjort noe mer med den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk, da vet jeg litt mer om bilen.

 

Vet du hva slags garanti Frode gir på laderen?

 

Glemte en ting...vet du om det er en "ren" overhaling eller om det er gjort noe mer med den?

 

 

Garantien er nok utgått, Frode overhalte laderen sommeren 02 for en kompis av meg som hadde den i en Golf G60, laderen ble bare innkjørt i golfen. Passaten hadde nemlig en g-lader som var så slitt at den ikke var til å overhale, så jeg solgte g-laderen fra kompisen min sin golf til han med passaten, og lagde til ett turbokit til golfen ;) G-laderen er er nok gått rundt 10-15000km etter overhaling, den gikk ca 1000km i golfen og passaten hadde gått nærmere 200.000 når jeg byttet lader i den. Laderen var i forøvrig meget god stand da den ble overhalt, en "lett" porting fikk den og, ladet 0.65 med org laderhjul,78mm. I golfen hadde den ett 62mm laderhjul og ladet 1 bar på 4000omdr, laderen ble forøvrig aldri kjørt på noe høyere turtall enn det i golfen, begynte å slure på 4000 pga kast i reimhjul på veiva.

 

Bilen virket forøvrig meget bra, eneste jeg husker var att det var bittelitt svetting fra h simring i diffen bak, men det var typ 2 spiseskjeer pr år lekkasje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk, da har jeg mer nyttig info. Virker som om bilen er bra...uten at jeg har sett den...

 

Håper noen svarer på den andre posten min og kan titte på den, langt å kjøre 60 mil for å titte på bil...

 

Igjen, tusen takk for hjelpen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk, da har jeg mer nyttig info. Virker som om bilen er bra...uten at jeg har sett den...

 

Håper noen svarer på den andre posten min og kan titte på den, langt å kjøre 60 mil for å titte på bil...

 

Igjen, tusen takk for hjelpen.

 

Om du ikke får noen til å titte på den så kan iallefall jeg gå god for hvordan den så ut i vår, meget meget velholdt, desidert den fineste 90mod passaten jeg noensinne har sett. Tror ikke jeg fant antydning til rust ett eneste sted. Interiøret var strøkent.Bilen var utrolig tight å fin og ingen som helst ulyder noe sted. Vurderte faktisk å kjøpe den selv, og jeg er kresen ;)

 

Men en ting må jeg si, org G60 passat går på ingen måte godt (orginale G60 har faktisk sjelden noe mer enn 140hk på målinger), faktisk så syntes jeg 2.0 16v fwd gikk bedre, litt lettere dog. Men med litt mindre reimhjul og en chip så kan man nok få en 170hk og da begynner det å hjelpe ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tyder på at det er jeg som har overhalt den sommeren 2002 som Ole sier. Helt orginal overhaling, men har åpnet den øvre kanalen for å gi ladetrykk litt tidligere

 

Nimrod Racing

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen hjertelig gutter, da spørs det om det ikke blir bilbytte på meg da... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.