#1 Skrevet Mai 20, 2009 Hei! Har en simring som i følge forrige eier er gåen på gearkassen. I påvente av ny jekk(den andre daua da vi skulle jekke opp Passelaten) har jeg ikke fått sjekket nøyaktig hvilken simring det er. Ringte Oppegård Bil som ligger rett borti gta her, men de kunne jo ikke hjelpe meg med prisoverslag siden de ikke fikk vite nøyakig hvilken ring det var. Jeg er skeptisk til å gjøre dette selv da jeg aldri har gjort det før, derfor lurer jeg på pris hos noen verksteder. Noen som har erfaring om hva dette koster? Delen har jeg liggende, er selve jobben som må gjøres. Takker for svar. Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 20, 2009 er det simmeringen til utløselageret du tenker på? er jo ikk enkelt og se om en simmerring er defekt.i selve kassen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 20, 2009 Forrige eier sa at man ikke måtte ha ut girkassen, og at man så svettingen rundt den fra undersiden av bilen, så da sitter den på utsiden sikkert, ja. Jeg er helt grønn på det her, så alle forslag tas i mot med stor takknemlighet. Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 20, 2009 Hvis det står noe delenummer på simringen kan det hende noen her kan hjelpe deg med hvor dan skal sitte. Det sitter vel 3 simringer på en 2wd kasse og 4 på en 4wd tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 20, 2009 Hvis det står noe delenummer på simringen kan det hende noen her kan hjelpe deg med hvor dan skal sitte. Det sitter vel 3 simringer på en 2wd kasse og 4 på en 4wd tror jeg. Takk for det, skal sjekke nummeret jeg! Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 20, 2009 Står masse på denne simringen, men tar det fra VWAudi-logoen jeg... VWAudi-logo * 15 * KA3 * DGS * 16-24 * 6/6,5 * AU * STRIA * 012 301 * 457 * Så er vi tilbake på logoen... Dette står i en sirkelform, og stjernene jeg har satt mellom er små sirkler på selve simringen. Tok noen bilder med mobilen i samme slengen... Sorry, har ikke kamera, brukte alle pengene på bil, hehe. Var dette til hjelp? Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 21, 2009 Et godt tips mot svetting rundt simmeringer er Omega 917! Funker veldig godt med mindre det er en fysisk skade på ringen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 21, 2009 Et godt tips mot svetting rundt simmeringer er Omega 917! Funker veldig godt med mindre det er en fysisk skade på ringen Sånn man blander i oljen i girkassen om jeg ikke tar helt feil? Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 21, 2009 for å bytte simring så må du av med en aksen og en flens på kassa... Jeg har ikke bytta de selv, men antar det er samme som på motoren. og da er det ikke stort mer jobb enn dette. Kan være litt dritt å få ut, men har du to spisse skruer, så skrur du de litt inn i den gamle simringen uten å komme nærat metallet og røsker det ut... Mulig det kommer litt olje ut da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 21, 2009 Hvilken årsmodell er det? 2wd? 4wd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 21, 2009 Sånn man blander i oljen i girkassen om jeg ikke tar helt feil? Fabian Stemmer det. Bland inn maks 3% av oljemengden. Kan skrive under på at det virker, med mindre simmeringen er skadd, gått stykker av etc. Har tetta mange oljesvettinger/lekkasjer med dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 21, 2009 Er simmering til flens-drivaksling dette eller..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 21, 2009 (endret) det der ligner tetteringen til girakslingen. Mulig eksosanlegget ligger litt iveien for deg. Men helt kurant å bytte, litt vanskelig å få ut om du ikke har rette verktøy. OM du er forsiktig med et bøyd skrujern går det fint, men pass på at du ikke ødelegger godset rundt. Sitter en skrue fra girarmen inn til akslingen på girkassen. Denne skruen har en spiss i seg som skal entrè et spor i akslingen inn til kassen. Glem å tett oljelekkasjer med noe mirakelmix. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 22, 2009 Det er en 94' med Quattro. Så dette går det an å bytte selv uten mye jobb? Skal sjekke til uka om den ligger kronglete til. Ser det vrient ut setter jeg den på verksted. Men som jeg spurte om fra starten av, ingen som vet sånn ca. pris på jobben? Mer enn et par tusen? Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 22, 2009 det der ligner tetteringen til girakslingen. Mulig eksosanlegget ligger litt iveien for deg. Men helt kurant å bytte, litt vanskelig å få ut om du ikke har rette verktøy. OM du er forsiktig med et bøyd skrujern går det fint, men pass på at du ikke ødelegger godset rundt. Sitter en skrue fra girarmen inn til akslingen på girkassen. Denne skruen har en spiss i seg som skal entrè et spor i akslingen inn til kassen.Glem å tett oljelekkasjer med noe mirakelmix. Stemmer. Går fint å gjøre det selv. Sitter vel på oversiden av kassa på venstre side. Riktig delenr er for ordens skyld 012301457C 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 22, 2009 Her er et bilde av hvor den sitter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 23, 2009 Takk for svar folkens! Da får jeg se det an når jekken er i hus! Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...