#1 Skrevet Mai 20, 2009 Skal bytte over til senkesett i helga, på en audi a6 1,8tq 02mod. Så det jeg lurer på om jeg trenger noe spesial verktøy på denne jobben? Har standard garasje verktøy. Og iallefall er det noen som har noen spesille tips og triks når det det gjelder denne jobben. Litt av grunnen til at jeg spør er at når jeg skulle bytte plugger på denne bilen så holdt det ikke med vanlig plugg nøkkel, så måtte få lånt meg "spesial" nøkkel... Takk for alle svar=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 27, 2009 bump! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 27, 2009 Nei, det går helt fint uten noe som helst spes.verktøy. Kommer veldig langt med et pipesett og et sett kombinasjons-nøkler Akkurat senka passat'n og dem er rimelig like. Iallefall foran, er ikke 100% sikker på hvordan det er bak på quattro Anbefaler deg å jekke opp bilen på begge sider foran å skru av stabstag det første du gjør, ellers sliter du med å få ut fjærbeina foran Det går å dele tårnet uten fjærklemmer, men vil annbefale deg å ha det!:p Mvh Kai-Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 27, 2009 Fjærklemmer er jo fint:p Rustløser til å dynke den lange bolten som holder begge de øvre bærearmene( den bolten sitter som regel godt ! ) Skruen som sitter på toppen av demperen må du ha/lage noe spesialgreier til. Jeg slipte til en pipe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 27, 2009 Fjærklemmer er jo fint:p Rustløser til å dynke den lange bolten som holder begge de øvre bærearmene( den bolten sitter som regel godt ! ) Skruen som sitter på toppen av demperen må du ha/lage noe spesialgreier til. Jeg slipte til en pipe Trenger da ikke ta ut den lange bolten!! Bare å få demperen over nedre arm, så senke hele tårnet og vri det rundt, så skruløs de to mutter'ne som holder tårnet til topplata! Kommer ganske greit på utsiden av hjulbua da. Jeg brukte sånn spes knekt nøkkel til demper og unbrako på toppen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 27, 2009 Trenger da ikke ta ut den lange bolten!!Bare å få demperen over nedre arm, så senke hele tårnet og vri det rundt, så skruløs de to mutter'ne som holder tårnet til topplata! Kommer ganske greit på utsiden av hjulbua da. Jeg brukte sånn spes knekt nøkkel til demper og unbrako på toppen. Nå satt ikke den bolten så hardt når jeg byttet så jeg tok ut hele greia og satt den fast i skrustikka:) Lettere å bytte fjærer da;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...