#1 Skrevet Mai 21, 2009 som topic sier, så bytta jeg motor fra golf 2 til golf 1. bilen ble ståene i halvt år. Alt som jeg huska hvor skulle være den gang har jeg glemt i dag gett. hehe Det jeg lurer på er om noen har noe peiling på det elekriske på gasseren på denne motoren?? Eller om noen har tegning eller noe sånt på motoren?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 21, 2009 Du finner vel fort dette i Haynes-bøkene for en eller annen bil som har denne motoren. Jeg hadde 89' passat med denne motoren tidligere, om det er den "enpunktsinnsprut" forgassermotoren på 90hk? Kan vel ikke skryte på meg at jeg husker koblinger i hue, men det stod greit forklart og tegna i Haynes-boka, både om vakuum-slanger og ledninger på gassern. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 21, 2009 Du finner vel fort dette i Haynes-bøkene for en eller annen bil som har denne motoren.Jeg hadde 89' passat med denne motoren tidligere, om det er den "enpunktsinnsprut" forgassermotoren på 90hk? Kan vel ikke skryte på meg at jeg husker koblinger i hue, men det stod greit forklart og tegna i Haynes-boka, både om vakuum-slanger og ledninger på gassern. Husker du motor koden på motoren da'??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 21, 2009 Jeg sliter også med å få kjølevifta til å funka. Har bytta termostat, men var ikke det heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 21, 2009 Motorkode husker jeg nok ikke. Vet ikke om jeg visste motorkoden i det hele tatt på den bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 21, 2009 GARANTERT motorkode RP både i Golf 2 og Passat 35i *iallefall den ene av disse el-gasser 1800 8V motoren er det, vet ikke om det finnes fler varianter i begge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 21, 2009 ok. Det er to kontakter som går inn på gasseren som går til vakumklokker eller noe. så er det en løs som jeg ikke har peiling på hva skal være til.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 21, 2009 (endret) Hmm. Er det ikke 4 stikk som går til gasseren da? Husker ærlig talt ikke alt, men 3 stikk sitter vel på fint tilgjengelig på gasseren, mens det siste sitter litt i bakkant på venstre side når du står med fjeset imot motor? edit: du kan se om du ser noe her http://www.ableitet.no/temp/PassatGL/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 21, 2009 Hmm. Er det ikke 4 stikk som går til gasseren da? Husker ærlig talt ikke alt, men 3 stikk sitter vel på fint tilgjengelig på gasseren, mens det siste sitter litt i bakkant på venstre side når du står med fjeset imot motor? ser bare to stk som går inn på gasseren. Å en løs ledning på den. Har bare dette bilde av den nå. står på verksted åventer på Eu-kontroll. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 21, 2009 Her ser det for meg ut som du har standard 2E2 forgasser og ikke elektronisk som på RP. Mulig jeg tar feil her, men RPen min gikk det tur/retur bensin rett inn på forgasseren, mens du har samme løsning der som min 1.6 i Golfen er, med mekanisk bensinpumpe nederst på blokka i fremkant, og den lille boksen foran toppen med en slange inn til gasseren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 21, 2009 (endret) Her ser det for meg ut som du har standard 2E2 forgasser og ikke elektronisk som på RP.Mulig jeg tar feil her, men RPen min gikk det tur/retur bensin rett inn på forgasseren, mens du har samme løsning der som min 1.6 i Golfen er, med mekanisk bensinpumpe nederst på blokka i fremkant, og den lille boksen foran toppen med en slange inn til gasseren. Tror ikke det er tur/retur på den. jeg kan ta noen nye bilder av den i morgen når jeg henter bilen igjen. Kan hende gasseren må byttes ut, mener å huske det var noe feil med spjeldet på toppen av gasseren å. Tror ikke den fulgte med gassen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 21, 2009 Denne siden hjalp meg når jeg kløna rundt med en 2e2 forgasser sist iallfall!! 2e2 FAQ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 22, 2009 Jeg sliter også med å få kjølevifta til å funka. Har bytta termostat, men var ikke det heller. Ta av kontakten i bunn av radiatoren (to stk. kabelsko inni strømpa). Sett disse kabelskoene sammen. Hvis vifta da starter, er det bryteren/giveren (hva det nå heter) det er noe galt med. Altså den kontakten satt på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 22, 2009 Ta av kontakten i bunn av radiatoren (to stk. kabelsko inni strømpa). Sett disse kabelskoene sammen. Hvis vifta da starter, er det bryteren/giveren (hva det nå heter) det er noe galt med. Altså den kontakten satt på oki.Det skal jeg prøve på når jeg henter bilen etterpå. Er det en temp føler eller noe det da eller?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 22, 2009 oki.Det skal jeg prøve på når jeg henter bilen etterpå.Er det en temp føler eller noe det da eller?? Ja, det er temp-føler eller giver/"bryteren" til kjølevifta. Når kjølevannet når temperaturen som står på den følern, så skal vifta starte.. (Tror du får den med 2 ulike temperaturer). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 22, 2009 oki. Men hva er poenget med termostat da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 22, 2009 Thermostaten åpner for kjølinga inn til motorblokk. og vifta er der for å kjøle ned når det blir for varmt, kan se på de som en to-stegs kjøling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 23, 2009 ok. da er jeg med her se........ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 27, 2009 (endret) Her er det et par bilder av gasseren jeg sliter litt med PIERBURG 2E heter gasseren tror jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 27, 2009 Ta deg en kikk i bagasjerommet ved reservehjulsbrønnen, evt se i serviceheftet, der er det en liten kvadratisk klistrelapp som viser deg motorkode Men ja, Pierburg 2E2 du har her. Var det så denne ikke fyret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 27, 2009 Ta deg en kikk i bagasjerommet ved reservehjulsbrønnen, evt se i serviceheftet, der er det en liten kvadratisk klistrelapp som viser deg motorkode Men ja, Pierburg 2E2 du har her. Var det så denne ikke fyret? Har bytta motor fra toer golf til ener golf jeg se. husker faen ikke hvem motor det var vettu.. Motoren fyrer den. Men jeg må hjelpe den i starten. har sikkert noe med at ikke gasseren er koblet til det som skal... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 27, 2009 Hvis det er den aktuelle du har tatt bilde av, mangler du kontaktene på venstre sida der:p Ellers finnes det mye info om Pierburg-feilsøking både her inne og på Vortex. Søk på flere tråder startet av meg, så finner du en tråd ang. dette. Der mener jeg det er en link 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 28, 2009 Det er den som er avbildet der ja... Det er en kabel under gasseren der også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 28, 2009 (endret) http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=136597 For øvrig skal ledninga med den røde kabelskoa der gå til en liten hannkontakt på toppdekselet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 30, 2009 Ingen som kan hjelpe?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...