Anbefalte innlegg

Jeg har lekt litt med tanken på å lakkere bruksbilen min, Golf VR6, selv. Men siden jeg er ganske blank, vil jeg gjerne vite hvordan jeg skal gå fram (i detalj!). Hadde vært fint om det er noen her som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre og hvordan jeg skal gjøre det.

Har kompressor, lakksprøyte og et sted å være på, så har ihvertfall noe av det grunnleggende.

 

Takker for svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å begyne å pusse da:))) lykke til..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varme er utrolig viktig når du skal lakkere (det vet du vel).

Helst over 25C, men 30C er enda bedre. Ved dette får du mindre sig og det tørker ganske fort.

Dette er erfaring jeg har fått etter å ha lakkert litt selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, leste om det i linken jeg fikk av Bjørn Tore. Kjempe fin link!

Men takk uansett:) Tar i mot alt av råd!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varme er utrolig viktig når du skal lakkere (det vet du vel).

Helst over 25C, men 30C er enda bedre. Ved dette får du mindre sig og det tørker ganske fort.

Dette er erfaring jeg har fått etter å ha lakkert litt selv.

 

Har prata med en dreven lakkerer og tempen er ikke så viktig som du skal ha det til her.

 

ca 25grader er gull, inegn problem å lakke ned mot 18 grader heller.

 

Jeg lakka bilen min i et partytelt og midt under lakkeringen blåste det opp å det ble skikkelig mye vind tempen sank også under lakkinga, resultatet ble bra, og ingenting sig.

 

Jeg gikk over flatene med 600 papir, og grovere det det var lagt i osv, men avslutta med 600 over heler bilen.

Men var uheldig med støv i lakken, så en lakkboks er i grunn å anbefale : bh :

 

Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

800 papir og vann burde være slutt slipinga.. med 600 så kan man få fine slipe riper som syntes igjennom..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei! Har et verksted å drive på, duger vel å ha vann på gulvet for å slippe unna støv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper vel noe, men ikke nok.. :)

 

Du får nok lakkstøv også i lakkbokser, men spyl rent hele rommet, gjerne heng plast i taket over bilen. Vann på gulvet hjelper mot støv, men øker luftfuktigheten som da ikke er helt bra. Sett opp noen vifter som blåser inn luft, med filter. Har du kun avsug så drar du inn luft og støv fra alle kriker og kroker. Overtrykk i rommet er best.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det ann å slipe bort støv i lakken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja:) .......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den artikkelen om lakkering kjenner jeg igjen. Den er henta fra en bokserie som het "Fiks bilen" som jeg kjøpte på postordre for over 20 år siden. Artig gjensyn..... Visse ting forandrer seg ikke med årene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, artig! Du har prøvd det ut, eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.