#1 Skrevet Mai 21, 2009 (endret) Pga av dette problemet(link) tok jeg en runde under bilen for å se hva jeg kunne finne ut. Og fant vertfall ett problem som kan ha noe med problemet å gjøre, en løs bolt gjennom foringa mellom bærebro og travers. Er eg heldig er det bare gjengene på bolten som har gått til helvette, men mest sansynlig er det vell gjengene i traversen som er gåene. Kan dra bolten ut og trykke den innigjen. Bare å bytte hele traversen i så fall eller er det mulig å komme til å få sveis inn en ny mutter inni der f.eks? Noken som har Dim. på bolten forresten? :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 5, 2009 Bumpi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 5, 2009 Hvis gjengene i mutteren er gåen kan du jo bare kutte vekk denne og sette ny løs mutter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 5, 2009 Tror gjengene sitter inni traversen ser du .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 5, 2009 Ok. Hva med lengere bolt og ny mutter utenpå da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 5, 2009 Prøv og skru den forsiktig ut, og forsiktig inn med en NY bolt;) Hvis ikke har man f.eks løsgjenger osv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 6, 2009 sveis hodet på bolten fast i traversen, problem solved, hehe:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 6, 2009 sveis hodet på bolten fast i traversen, problem solved, hehe:p Hehe - tenkte samme tanken- som en snarlig løsning funker jo det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 27, 2009 Jeg skulle bytte bærebruer på vento'n og kom borti det samme problemet. Det jeg gjorde var å skjære ut et lite hull i traversen slik at jeg kom til inni. Så stakk jeg og kjøpte 2 stk 12.9 umbracobolter med muttere og skrudde det fast. Skjærte til 2 firkanta plater og "limte" dem fast med stålplast, og tok tectyl over. Funker fjell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 27, 2009 Må skjære et hull på baksiden av traversen for å komme til ja.. da kan du fjærne den gammle å sveise på ny mutter. det som ofte skjer er at mutteren løsner fra traversen.. typisk på biler som har gått mye på salta veier... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...