Gjengeproblem på bolt i travers(bilde)

Anbefalte innlegg

Pga av dette problemet(link) tok jeg en runde under bilen for å se hva jeg kunne finne ut. Og fant vertfall ett problem som kan ha noe med problemet å gjøre, en løs bolt gjennom foringa mellom bærebro og travers.

Er eg heldig er det bare gjengene på bolten som har gått til helvette, men mest sansynlig er det vell gjengene i traversen som er gåene. Kan dra bolten ut og trykke den innigjen. Bare å bytte hele traversen i så fall eller er det mulig å komme til å få sveis inn en ny mutter inni der f.eks?

Noken som har Dim. på bolten forresten? :-)

bolttravers.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis gjengene i mutteren er gåen kan du jo bare kutte vekk denne og sette ny løs mutter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror gjengene sitter inni traversen ser du ..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Hva med lengere bolt og ny mutter utenpå da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv og skru den forsiktig ut, og forsiktig inn med en NY bolt;) Hvis ikke har man f.eks løsgjenger osv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sveis hodet på bolten fast i traversen, problem solved, hehe:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sveis hodet på bolten fast i traversen, problem solved, hehe:p

Hehe - tenkte samme tanken- som en snarlig løsning funker jo det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skulle bytte bærebruer på vento'n og kom borti det samme problemet. Det jeg gjorde var å skjære ut et lite hull i traversen slik at jeg kom til inni. Så stakk jeg og kjøpte 2 stk 12.9 umbracobolter med muttere og skrudde det fast. Skjærte til 2 firkanta plater og "limte" dem fast med stålplast, og tok tectyl over. Funker fjell :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må skjære et hull på baksiden av traversen for å komme til ja.. da kan du fjærne den gammle å sveise på ny mutter. det som ofte skjer er at mutteren løsner fra traversen.. typisk på biler som har gått mye på salta veier...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.