Gå fra 2hodet cyclo til vanlig roterende

Anbefalte innlegg

Har polert bil 3 ganger nå med biltema cyclo-maskinen min, og føler jeg begynner å få gangen på hvordan dette går nå, men når jeg inspiserer lakken etter polering så er det fortsatt liiiitt mer som kunne vært polert vekk av riper osv. Vil jeg merke stor forskjell på å gå over til en 1hodet roterende? Kjøpte denne cycloen til å starte med pga hørte at det var lett å "brenne lakken med den andre", er det noe jeg bør være veldig redd for?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter min erfaring så burde du ikke være redd for å brenne lakken med en roterende. Så lenge du viser hensyn når du bruker en roterende (kanskje kjenner på lakken underveis i starten, for og få en følelse av hvor mye press du kan ha uten og få lakken for varm) Så burde en roterende være og anbefale på det sterkeste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver med samme vurderinga selv, og har vel egentlig kommet fram til at jeg skal kjøpe roterende.

 

Tror man skal være ganske dristig for å brenne lakken. Jeg er forsiktig av meg når jeg driver med slikt, og er egnentlig overbevist om at det vil være til hjelp.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg begynte rett på roterende, og er glad for det :) Resultatet blir nydelig hver gang :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker du ordentlige produkter skal det vel litt til å brenne lakken etter som jeg har hørt iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Trur jeg må kjøpe meg en. Har noe Scholl S17 og S30, kan disse brukes på vanlig roterende også? regner med det, men greit å være sikker..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer egentlig på det samme.. Har cyclo-pads kjøpt fra scandicshine, hvor store er disse? Kan vel bruke dem på f.eks en hitachi-maskin og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er stor forskjell på en roterende maskin og cyclo. Tviler på at du vil bruke Cycloen så mye mer etter du har kjøpt roterende.

 

Og roterende er ikke faarlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ikke brukt 4" Cyclo pads, da de ikke tåler påkjenningene av roterende like godt som pads som er ment for å brukes på roterende.

Men det går ann å bruke disse som spotpads, til å polere trange steder.

 

Scholl padsene er veldig gode, Sonus også. Rundt 6" er en fin dim. å begynne med.

 

Takk for svar. Trur jeg må kjøpe meg en. Har noe Scholl S17 og S30, kan disse brukes på vanlig roterende også? regner med det, men greit å være sikker..:)

Scholl fungerer bedre med roterende enn med DA ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki. Ja kunne tenke meg at 4" er fine til å ta f.eks forran på fangeren med..

 

 

Helvete heller, må bare få ut fingeren å kjøpe maskin nå.. En skikkelig en :) Venter vel egentlig litt ubevisst på ett godt tilbud :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen anbefale en fin maskin til en grei pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til en grei pris er nok Hitachi sin fin. Ligger på ca 2000kr +-. Ikke kast bort pengene på best tools sin etc..kjøp like godt en av god kvalitet første gangen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er galt med Best Tool sin foruten litt støy og lav pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til en grei pris er nok Hitachi sin fin. Ligger på ca 2000kr +-. Ikke kast bort pengene på best tools sin etc..kjøp like godt en av god kvalitet første gangen :)

 

For hobby er Hitachi maskinen mer enn god nok ,har denne selv og er kjempefornøyd:)hadde ein bosh tidligere den var for stor og tung.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.