Elektrisk skjema for kupevifte Passat 3b ?

Anbefalte innlegg

Jeg har et snodig problem, kupevifta vil ikke snurre på min passat 3b med elektronisk klima (climatronic) så jeg målte på pluggen til vifta og der er 3 tynne ledninger og 2 tykke. Den ene tykke har jord, men den andre tykke som jeg vil tro er til strøm for vifta gir 0v.

Så da lurer jeg på hvor i alle dager som er feil?

Hvor går ledninga?

Er det et relè der som kan være ødelagt?

Er det en kontakt på veien en plass som kan ha hoppet av?

Jeg har testet 3 vifter og 2 stk climatronic så er nok ikke det som er galt. Rett og slett når ikke strømmen bort til vifta, sikringer er OK.

Håper på svar da det er bare og vrake bilen om ikke kupevifta fungerer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott om noen har et eller annet tips, for dette er en kjedelig feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjedelig feil det der ja.

Dette er jo digitalt, og det er vel ikke bare så enkelt som å bytte vifte/climatronic hjerne. Her kan det ligge feilkoder som blokkerer.

Har du forsøkt en diagnose med vagcom ?

Har du forsøkt diagnose i climatronic panelet? (er en tastekombinasjon, men husker ikke den i farten)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest ut feilkoder mange ganger med vagcom:

Har aldri prøvd diagnose på selve climatronic displayet, da jeg ikke viste det gikk ann på denne typen? Kom gjerne med info ang dette:D

Feilkode som kommer uansett vifte:

1 Fault Found:

01273 - Fresh Air Blower (V2)

35-00 - -

Sitat fra vag.com wiki:

01273 - Fresh Air Blower (V2)

Possible Causes

* Fresh Air Blower (V2) defective

* Control Module for Fresh Air Blower (J126) defective

* Wiring defective

Possible Solutions

* Check Fresh Air Blower (V2)

o Perform Output Test (Check Air Vents while Blower is active)

o Check Meas. Blocks while Blower is active

* Check Control Module for Fresh Air Blower (J126)

o Perform Output Test (Check Air Vents while Blower is active)

* Check wiring

så det er så forbanna umulig og finne feilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen:/ ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Someone ? En eller annen må jo ha dette..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Someone ? En eller annen må jo ha dette..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

someone some day:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flaks for deg at jeg fikk tak i koblingskjema idag, men for 2001mod, håper ikke det er så forskjellig, regner med climatronicen er lik.

Hvilke farger er det på lederne du snakker om?

Om det er likt som 01mod jeg har skjema på; (6pins plugg, 5pinner i bruk)

Så skal BRUN være jord (TYKK) pin3 i pluggen

Så skal SORT/BLÅ være 12v (TYKK) pin4 i pluggen

De tre andre er tynne å går direkte til climatronicen. (SORT/HVIT - GRØNN/SORT - BRUN/GRØNN)

Den SORT/BLÅ kommer fra et rele som slokner mens du kinner/filer/starter, men går via sikring nr 25, som er 30A.

Håper dette hjelper litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OKEY sikring nr 25 er hel og fin, de 3 pinnene til climatronicen _tror_ jeg er ok, men den sort/blå tykke får aldri støm no matter what... så da er det bare og finne det rele et som er defekt håper jeg, det må være det... veit du hvor det sitter?

Takker så mye for hjelpen, hadde tenkt det kunne bli sommer bil vis jeg ikke fikk vifta til og funke igjen, for da får man ikke bort duggen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da tror jeg du må måle på sikringen å se om det er strøm på den først.

Har du et rele som heter 213? mulig det er det. Men alt annet som skal ha strøm når tenningen er på er også koblet på det, så er rart om det er det som er gåent om det kun er vifta som ikke går..

EDIT:

Bare for å gjøre klarhet i dette rele'et. Det heter LOAD REDUCTION RELAY og er et rele som kobler ut strømmen til alt som ikke skal ha strøm mens du kinner. El-vinduer\speil, viskere, el. oppvarming av vinduer\speil, vifte, kjørelys o.l.

Så hvis noe av det fungerer, så er rele'et i orden. Må isåfall være noe feil på ledningen da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey takker, jeg skal ta og måle den sikringa + om det er strøm til sikringa osv, får se hvor langt jeg kommer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, håper du finner noe lurt da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fungerer den ENDELIG igjen, takker så mye:)

Jeg målte 12v på sikring, jeg målte 0v på svart/blå, Så da åpna jeg sikrings boksen og tok den ut og delte den og målte bak, da ser jeg at ledninga er kuttet og går inn i en sånn kabel strømpe, denne går ut gjennom hjernen og videre til et rele som sitter rett bak motoren over temp sensoren.

Tok litt tid og finne ut men men, dette relè et tror jeg da er ødelagt, men det viser seg at dene ene retur ledninga som da gikk samme vei og inn til sikringsboksen igjen og videre til vifta, der var haken som holder kabelskoen ødelagt så den sto fint oppi der men lå bare løst inn til relè et. Byttet kabelsko og alt er en drøm igjen.

Jeg tipper at det er pga jeg har ettermontert webasto det er sånn.

Men er så glad det er i orden:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.